• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی عمران فردوسی
    • دوره 32, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی عمران فردوسی
    • دوره 32, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی لوجیت چندجمله‌ای انتخاب شیوۀ دسترسی زمینی به فرودگاه مطالعۀ موردی: فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی جعفری, علیادریسی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    877.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش سعی­شده نحوۀ رفتار مسافران هوایی در انتخاب بین 6 شیوۀ حمل­و­نقل مترو، اتوبوس، همسفری (coorpoling)، تاکسی، خودروی شخصی (پارک­کردن) و خودروی شخصی (پیاده­شدن) درجهت دسترسی زمینی به فرودگاه بین­المللی امام­خمینی تهران مورد بررسی قرار گیرد. جمع­آوری اطلاعات این پژوهش در 3 روز از تابستان 1393 انجام شده و به‌منظور مدل‌سازی از مدل لوجیت چندجمله­ای (multinomial logit model)  استفاده شده‌است. پیمایش‌‌ مذکور در قالب رجحان­ بیان­شده (stated preference) به‌شکل مصاحبۀ حضوری در فرودگاه‌ بین­المللی امام­خمینی تهران انجام گرفته‌است. تعداد پرسش­نامه‌های جمع‌آوری­شده 257 عدد بوده و مقدار اعتبارسنجی (validation) داده­ها 34% می­باشد. از مهم­ترین نتایج این پژوهش می­توان به این موضوع اشاره کرد که درصد بسیاری از مسافران فرودگاه امام­خمینی از درآمد (حدود 90% مسافران درآمد بالای 1.5 میلیون تومان در ماه دارند) و مالکیت خودروی (حدود 92% مسافران حداقل 1 خودرو در خانواده­شان دارند) بالایی برخوردارند و با در نظرگیری نتیجۀ به‌دست‌آمده برای این مسافران که تمایلی به استفاده از مترو ندارند، افزایش زمان سفر و هزینه­های حمل­و­نقل شخصی (مثل افزایش هزینۀ پارکینگ) و در مقابل سرویس­دهی بسیار بالاتر مترو (مثل فراهم کردن توشۀ بار، اعتمادپذیری و کاهش زمان سفر) مسافران فرودگاه امام­خمینی را متمایل به استفاده از مترو می‌کند.
    کلید واژگان
    دسترسی زمینی به فرودگاه
    فرودگاه امام خمینی
    مترو
    لوجیت چند تایی
    رجحان بیان شده

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
    دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

    URI
    https://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i1.59963
    https://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_32042.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815656

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب