مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر رویکرد کوتاهمدت راهحلمحور بر راهبردهای مقابلهای و سرسختی روانشناختی دانشآموزان سرآمد
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر رویکرد کوتاهمدت راهحلمحور بر راهبردهای مقابلهای و سرسختی روانشناختی دانشآموزان سرآمد انجام شد. روش: طرح این پروهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون – پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. ...
-
مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانشآموزان مبتلابه اختلال یادگیری خواندن و دانشآموزان عادی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)هدف: حافظه و خواندن در تعامل نزدیک با یکدیگر هستند و پژوهش حاضر با هدف مقایسه رابطه حافظه کاری و حافظه کاذب در دانشآموزان مبتلابه اختلال یادگیری خواندن و دانشآموزان عادی شهر اصفهان به اجرا درآمد. روش: روش پژوهش توصیفی ...
-
مقایسه ی تاب آوری، سخت رویی، پیشرفت تحصیلی و اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)هدف: پژوهش حاضر باهدف مقایسهی تابآوری، سخت رویی، پیشرفت تحصیلی و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری انجام گرفت. روش: جامعه آماری دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری شهرستان ارومیه میباشند. ...
-
معرفی ویژگی های روانشناختی کودکان دارای اتیسم و کودکان عادی برای طراحی معماری عملکردگرایانه مهدکودک و پیش دبستان تلفیقی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)چکیده: هدف: هدف این مطالعه شناسایی نیازهای روانشناختی کودکان اتیستیک و کودکان عادی است تا در طراحی معماری مهدکودک و پیش دبستان تلفیقی با رویکرد عملکردگرایانه، اعمال شود. روش: روش این پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوی ...
-
اثربخشی ریباندتراپی بر رشد حرکتی و عادتهای خواب کودکان با اختلال طیف اتیسم
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی ریباندتراپی بر رشد حرکتی و عادتهای خواب کودکان با اختلال طیف اتیسم انجام شد. روشها: پژوهش حاضر یک طرح آزمایشی تک موردی از نوع طرح خط پایه چندگانه با آزمودنیهای متفاوت است که طی 10 ...
-
بررسی وضعیت ساختار عضلانی اسکلتی اندام فوقانی و تعادل ایستای کودکان دارای اختلال بینایی و شنوایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت ساختار عضلانی اسکلتی اندام فوقانی و تعادل ایستا در کودکان کمبینا ، کمشنوا و عادی میباشد. جامعه آماری این پژوهش پسران 12 - 6 سال دارای کمبینایی و کمشنوایی میباشند. 30 آزمودنی کمبینا ...
-
مقایسه اثر بازیهای حرکتی گروهی و انفرادی در محیط کودک محور و معلم محور بر عملکرد حرکتی ورفتار سازشی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-04-01)هدف بررسی اثر بازی فردی و گروهی در محیط آموزشی معلممحور و کودکمحور بر ارزیابی عملکرد حرکتی و رفتارسازشی کودکان کم توان ذهنی بود. شرکتکنندگان کودکان کمتوانذهنی (۲۱ دختر و ۱۹ پسر) با دامنه سنی ۷ تا ۱۰ سال شهر گنبد بودند ...



