نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفارسی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorعلیاری, شهلاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, یزدانfa_IR
dc.contributor.authorافاقی, عفتfa_IR
dc.contributor.authorسجادی, سیده اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-13T01:29:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-03T01:29:28Z
dc.date.available1400-03-13T01:29:28Zfa_IR
dc.date.available2021-06-03T01:29:28Z
dc.date.issued2021-05-01en_US
dc.date.issued1400-02-11fa_IR
dc.identifier.citationفارسی, زهرا, علیاری, شهلا, احمدی, یزدان, افاقی, عفت, سجادی, سیده اعظم. (1400). بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398. مجله طب نظامی, 23(2), 174-185. doi: 10.30491/JMM.23.2.174fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.2.174
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-2845-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/807966
dc.description.abstractزمینه و هدف: دانشگاه های علوم پزشکی در پاندمی کووید-19 با چالش های زیادی مواجه شده اند. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی بحران پاندمی کووید-19 می باشد. روش‌ها: این مطالعه مقطعی (توصیفی- همبستگی) در نیمسال دوم تحصیلی 99-1398 انجام شد. کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری آجا به روش سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه های تجربه دوره تحصیلی و رضایت از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. یافته‌ها: کیفیت دوره آموزشی از دید 66/2% دانشجویان رضایتبخش بود. میزان رضایت 56/3% دانشجویان از آموزش های مجازی در حد متوسط بود. از بین متغیرهای جمعیت شناختی، فقط ترم تحصیلی دانشجویان به عنوان متغیر پیش بینی کننده رضایت از دوره آموزشی محسوب می شد (0/0001> P). ارتباط معناداری بین ابعاد و نمره کل رضایت از دوره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دیده نشد (0/05< P). همه ابعاد پرسشنامه تجربه دوره تحصیلی پیش بینی کننده های معناداری بر رضایت دانشجویان از دوره تحصیلی بودند (0/0001> P). نتیجه‌گیری: تداوم آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی در دوره پاندمی کووید-19 در راستای تربیت دانش آموختگانی حرفه ای و توانمند جهت کاهش بارکاری بیمارستان ها یکی از دغدغه های اصلی مدیران آموزشی می باشد. توصیه می شود در بحران کووید 19 به کیفیت آموزش های مجازی و حضوری توجه ویژه ای شود تا بتوان تجربه سبک های موفق یاددهی-یادگیری را معرفی، مشخص و ارزشیابی نمود و آغازگر چرخه اصلاح و بهبود فرایند آموزش حتی در پاندمی کووید-19 شد.    fa_IR
dc.format.extent609
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.2.174
dc.subjectکووید-19fa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectمجازیfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectپاندمی.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی آجاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی آجاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی آجاfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue2
dc.citation.spage174
dc.citation.epage185


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد