| dc.contributor.author | فارسی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیاری, شهلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی, یزدان | fa_IR |
| dc.contributor.author | افاقی, عفت | fa_IR |
| dc.contributor.author | سجادی, سیده اعظم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-03-13T01:29:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-06-03T01:29:28Z | |
| dc.date.available | 1400-03-13T01:29:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-06-03T01:29:28Z | |
| dc.date.issued | 2021-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فارسی, زهرا, علیاری, شهلا, احمدی, یزدان, افاقی, عفت, سجادی, سیده اعظم. (1400). بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398. مجله طب نظامی, 23(2), 174-185. doi: 10.30491/JMM.23.2.174 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1537 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7667 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.2.174 | |
| dc.identifier.uri | http://militarymedj.ir/article-1-2845-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/807966 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: دانشگاه های علوم پزشکی در پاندمی کووید-19 با چالش های زیادی مواجه شده اند. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی بحران پاندمی کووید-19 می باشد.
روشها: این مطالعه مقطعی (توصیفی- همبستگی) در نیمسال دوم تحصیلی 99-1398 انجام شد. کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری آجا به روش سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه های تجربه دوره تحصیلی و رضایت از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد.
یافتهها: کیفیت دوره آموزشی از دید 66/2% دانشجویان رضایتبخش بود. میزان رضایت 56/3% دانشجویان از آموزش های مجازی در حد متوسط بود. از بین متغیرهای جمعیت شناختی، فقط ترم تحصیلی دانشجویان به عنوان متغیر پیش بینی کننده رضایت از دوره آموزشی محسوب می شد (0/0001> P). ارتباط معناداری بین ابعاد و نمره کل رضایت از دوره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دیده نشد (0/05< P). همه ابعاد پرسشنامه تجربه دوره تحصیلی پیش بینی کننده های معناداری بر رضایت دانشجویان از دوره تحصیلی بودند (0/0001> P).
نتیجهگیری: تداوم آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی در دوره پاندمی کووید-19 در راستای تربیت دانش آموختگانی حرفه ای و توانمند جهت کاهش بارکاری بیمارستان ها یکی از دغدغه های اصلی مدیران آموزشی می باشد. توصیه می شود در بحران کووید 19 به کیفیت آموزش های مجازی و حضوری توجه ویژه ای شود تا بتوان تجربه سبک های موفق یاددهی-یادگیری را معرفی، مشخص و ارزشیابی نمود و آغازگر چرخه اصلاح و بهبود فرایند آموزش حتی در پاندمی کووید-19 شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 609 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله طب نظامی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.2.174 | |
| dc.subject | کووید-19 | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | مجازی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | رضایت | fa_IR |
| dc.subject | پاندمی. | fa_IR |
| dc.subject | طب نظامی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزشی بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی آجا | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی آجا | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی آجا | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزشی مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 174 | |
| dc.citation.epage | 185 | |