• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله طب نظامی
    • دوره 23, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله طب نظامی
    • دوره 23, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398

    (ندگان)پدیدآور
    فارسی, زهراعلیاری, شهلااحمدی, یزدانافاقی, عفتسجادی, سیده اعظم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    609.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: دانشگاه های علوم پزشکی در پاندمی کووید-19 با چالش های زیادی مواجه شده اند. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی بحران پاندمی کووید-19 می باشد. روش‌ها: این مطالعه مقطعی (توصیفی- همبستگی) در نیمسال دوم تحصیلی 99-1398 انجام شد. کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری آجا به روش سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه های تجربه دوره تحصیلی و رضایت از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. یافته‌ها: کیفیت دوره آموزشی از دید 66/2% دانشجویان رضایتبخش بود. میزان رضایت 56/3% دانشجویان از آموزش های مجازی در حد متوسط بود. از بین متغیرهای جمعیت شناختی، فقط ترم تحصیلی دانشجویان به عنوان متغیر پیش بینی کننده رضایت از دوره آموزشی محسوب می شد (0/0001> P). ارتباط معناداری بین ابعاد و نمره کل رضایت از دوره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دیده نشد (0/05 P). ارتباط معناداری بین ابعاد و نمره کل رضایت از دوره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دیده نشد (0/05 P). نتیجه‌گیری: تداوم آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی در دوره پاندمی کووید-19 در راستای تربیت دانش آموختگانی حرفه ای و توانمند جهت کاهش بارکاری بیمارستان ها یکی از دغدغه های اصلی مدیران آموزشی می باشد. توصیه می شود در بحران کووید 19 به کیفیت آموزش های مجازی و حضوری توجه ویژه ای شود تا بتوان تجربه سبک های موفق یاددهی-یادگیری را معرفی، مشخص و ارزشیابی نمود و آغازگر چرخه اصلاح و بهبود فرایند آموزش حتی در پاندمی کووید-19 شد.    
    کلید واژگان
    کووید-19
    آموزش
    مجازی
    دانشجوی پرستاری
    رضایت
    پاندمی.
    طب نظامی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2021-05-01
    1400-02-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
    سازمان پدید آورنده
    گروه آموزشی بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی آجا
    دانشگاه علوم پزشکی آجا
    دانشگاه علوم پزشکی آجا
    گروه آموزشی مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران

    شاپا
    1735-1537
    1735-7667
    URI
    https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.2.174
    http://militarymedj.ir/article-1-2845-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/807966

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب