نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشابختی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorعربشاهی, عرفانfa_IR
dc.contributor.authorکسائیان, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T21:37:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T21:37:08Z
dc.date.available1400-02-17T21:37:07Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T21:37:08Z
dc.date.issued2022-01-21en_US
dc.date.issued1400-11-01fa_IR
dc.date.submitted2020-07-04en_US
dc.date.submitted1399-04-14fa_IR
dc.identifier.citationشابختی, ناصر, عربشاهی, عرفان, کسائیان, محمد. (1400). ارزیابی قابلیت اطمینان المان میتینگ تحت اثر ضربات وارده ناشی از نصب فلوت‌اور. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(11), 23-23. doi: 10.22060/ceej.2020.18673.6921fa_IR
dc.identifier.issn2588-2988
dc.identifier.issn2588-297X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18673.6921
dc.identifier.urihttps://ceej.aut.ac.ir/article_4062.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803338
dc.description.abstractبا توجه به نیاز کشور به افزایش ظرفیت در میادین کنونی خصوصا میدان پارس جنوبی و راه اندازی میادین جدید، شناخت روش فلوت‌اور به عنوان روشی ارزان و قابل اطمینان به عنوان جایگزین روش جرثقیل امری بدیهی است. این روش در ذات پیچیده و نیازمند مطالعه تمامی پارامترهای محیطی و المان‌های درگیر در آن است. تمامی این عوامل دارای عدم قطعیت هستند. این پژوهش عدم قطعیت‌های محیطی و موجود در فولاد را با مقایسه دو مدل المان میتینگ و با استفاده از روش‌های سطح پاسخ و طراحی تاگوچی بررسی می کند. مدلی شامل جکت، شناور و عرشه برای ارزیابی هیدرودینامیکی در خلیج فارس و با 6 درجه آزادی توسعه داده شد. سپس با استفاده از ترتیب اجراهای طراحی‌های تاگوچی و روش باکس بنکن از روش‌شناسی سطح پاسخ و حداکثر تنش فون میزس بررسی و تابع حالت حدی بدست آمد. این تنش با استفاده از مدلی اجزا محدود از المان میتینگ که اثر ضربات و اندرکنش های موجود را در بر دارد محاسبه شد. با ایجاد دو تابع حالت حدی قابلیت اطمینان بر آنها انجام شد. در این توابع حالت حدی، اثر پارامترهای محیطی بر خرابی المان میتینگ بررسی شدند. در نهایت اثر عدم قطعیت‌های محیطی و تنش جاری شدن فولاد در روش فلوت اور با بهره‌گیری از روش های FORM و SORM و شبیه سازی مونته کارلو ارزیابی شدند و در نهایت مشخص شد افزایش عدم قطعیت ها در فولاد اثری شاخص و برخی از پارامترهای محیطی اثر کمی بر خرابی ایفا می-کنند.fa_IR
dc.format.extent2303
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران امیرکبیرfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18673.6921
dc.subjectنصب فلوت‌اورfa_IR
dc.subjectالمان میتینگfa_IR
dc.subjectقابلیت اطمینانfa_IR
dc.subjectروش شناسی سطح پاسخfa_IR
dc.subjectروش تاگوچیfa_IR
dc.subjectاندرکنش آب و سازهfa_IR
dc.subjectتحلیل خطی و غیر خطیfa_IR
dc.subjectدینامیک سازهfa_IR
dc.subjectقابلیت اطمینانfa_IR
dc.titleارزیابی قابلیت اطمینان المان میتینگ تحت اثر ضربات وارده ناشی از نصب فلوت‌اورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentصنایع دریایی، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه انرژی، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue11
dc.citation.spage23
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد