| dc.contributor.author | شابختی, ناصر | fa_IR |
| dc.contributor.author | عربشاهی, عرفان | fa_IR |
| dc.contributor.author | کسائیان, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T21:37:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T21:37:08Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T21:37:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T21:37:08Z | |
| dc.date.issued | 2022-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-07-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-04-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شابختی, ناصر, عربشاهی, عرفان, کسائیان, محمد. (1400). ارزیابی قابلیت اطمینان المان میتینگ تحت اثر ضربات وارده ناشی از نصب فلوتاور. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(11), 23-23. doi: 10.22060/ceej.2020.18673.6921 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2588-2988 | |
| dc.identifier.issn | 2588-297X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18673.6921 | |
| dc.identifier.uri | https://ceej.aut.ac.ir/article_4062.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803338 | |
| dc.description.abstract | با توجه به نیاز کشور به افزایش ظرفیت در میادین کنونی خصوصا میدان پارس جنوبی و راه اندازی میادین جدید، شناخت روش فلوتاور به عنوان روشی ارزان و قابل اطمینان به عنوان جایگزین روش جرثقیل امری بدیهی است. این روش در ذات پیچیده و نیازمند مطالعه تمامی پارامترهای محیطی و المانهای درگیر در آن است. تمامی این عوامل دارای عدم قطعیت هستند. این پژوهش عدم قطعیتهای محیطی و موجود در فولاد را با مقایسه دو مدل المان میتینگ و با استفاده از روشهای سطح پاسخ و طراحی تاگوچی بررسی می کند. مدلی شامل جکت، شناور و عرشه برای ارزیابی هیدرودینامیکی در خلیج فارس و با 6 درجه آزادی توسعه داده شد. سپس با استفاده از ترتیب اجراهای طراحیهای تاگوچی و روش باکس بنکن از روششناسی سطح پاسخ و حداکثر تنش فون میزس بررسی و تابع حالت حدی بدست آمد. این تنش با استفاده از مدلی اجزا محدود از المان میتینگ که اثر ضربات و اندرکنش های موجود را در بر دارد محاسبه شد. با ایجاد دو تابع حالت حدی قابلیت اطمینان بر آنها انجام شد. در این توابع حالت حدی، اثر پارامترهای محیطی بر خرابی المان میتینگ بررسی شدند. در نهایت اثر عدم قطعیتهای محیطی و تنش جاری شدن فولاد در روش فلوت اور با بهرهگیری از روش های FORM و SORM و شبیه سازی مونته کارلو ارزیابی شدند و در نهایت مشخص شد افزایش عدم قطعیت ها در فولاد اثری شاخص و برخی از پارامترهای محیطی اثر کمی بر خرابی ایفا می-کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2303 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران امیرکبیر | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18673.6921 | |
| dc.subject | نصب فلوتاور | fa_IR |
| dc.subject | المان میتینگ | fa_IR |
| dc.subject | قابلیت اطمینان | fa_IR |
| dc.subject | روش شناسی سطح پاسخ | fa_IR |
| dc.subject | روش تاگوچی | fa_IR |
| dc.subject | اندرکنش آب و سازه | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل خطی و غیر خطی | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک سازه | fa_IR |
| dc.subject | قابلیت اطمینان | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی قابلیت اطمینان المان میتینگ تحت اثر ضربات وارده ناشی از نصب فلوتاور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنایع دریایی، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه انرژی، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 23 | |