نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخسرویانی, محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorبهار, امیدfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, سید هومنfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T21:15:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T21:15:16Z
dc.date.available1400-02-17T21:15:15Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T21:15:16Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-04en_US
dc.date.submitted1398-02-14fa_IR
dc.identifier.citationخسرویانی, محمد جواد, بهار, امید, قاسمی, سید هومن. (1400). تشخیص آسیب در پل‌های عرشه پیوسته با استفاده از روش آماری‌ تابع همبستگی متقابل. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(2), 12-12. doi: 10.22060/ceej.2020.16248.6173fa_IR
dc.identifier.issn2588-2988
dc.identifier.issn2588-297X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.16248.6173
dc.identifier.urihttps://ceej.aut.ac.ir/article_3812.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803152
dc.description.abstractتشخیص بهنگام آسیب پل‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی مهندسین بوده است. در این مقاله تلاش شده با ارائه‌ی روش‌ جدیدی براساس پاسخ‌های شتاب سازه و دامنه های آنی آنها، محل آسیب در عرشه‌ی پل‌ها تشخیص داده شود. برای این منظور، ابتدا براساس پاسخ‌های شتاب، مقادیر دامنه آنی پاسخ‌های سازه‌ی سالم و آسیب دیده از طریق تبدیل هیلبرت-هوآنگ HHT محاسبه شده است. در ادامه، با معرفی شاخص جدید آسیب همبستگی متقابل (DICC) به تعیین محل‌های آسیب در حالت‌های کلی(Global) و موضعی (Local) پرداخته شده است. برای ارزیابی امکان‌پذیر بودن، و تخمین قابلیت اعتماد روش‌های پیشنهادی در تشخیص آسیب در دو سطح کلی و موضعی، از چند مدل تحلیلی پل بتنی یک تا سه دهانه، و همچنین یک مدل آزمایشگاهی تیر دو سر ساده فلزی استفاده شده است. از طرف دیگر، به منظور درنظرگرفتن اغتشاشات محیطی در هنگام برداشت داده‌ها، مقدار نوفه مشخصی به پاسخ‌های تحلیلی اضافه شده است. به این ترتیب شرایط برداشت داده های حقیقی در محل مشابه سازی شده است. نتایج ارزیابی‌ها در مدل‌های تحلیلی و آزمایشگاهی نشان دادند که روش‌ پیشنهادی، می‌تواند برای سناریوهای مختلف آسیب، محل‌های آسیب را با دقت کافی تعیین نمایند. همچنین نتایج روش شاخص آسیب همبستگی متقابل DICC برای تمامی مدل‌های تحلیلی و آزمایشگاهی، بیانگر این نکته است که با ارزیابی سریع‌تر توانست است نتایج دقیق‌تری را ارائه دهد.fa_IR
dc.format.extent1881
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران امیرکبیرfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.16248.6173
dc.subjectتشخیص آسیبfa_IR
dc.subjectپایش سلامت سازهfa_IR
dc.subjectدامنه آنیfa_IR
dc.subjectشاخص همبستگی متقابلfa_IR
dc.subjectاثر اغتشاش محیطیfa_IR
dc.subjectپایش سلامت سازه هاfa_IR
dc.subjectکشف عیوبfa_IR
dc.titleتشخیص آسیب در پل‌های عرشه پیوسته با استفاده از روش آماری‌ تابع همبستگی متقابلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/ پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزلهfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، گروه مهندسی عمران، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage12
dc.citation.epage12
nlai.contributor.orcid0000000296554512


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد