نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمیان, سیدالیاسfa_IR
dc.contributor.authorشفاهی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorمقدس نژاد, فریدونfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T21:15:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T21:15:03Z
dc.date.available1400-02-17T21:15:02Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T21:15:03Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-07en_US
dc.date.submitted1398-01-18fa_IR
dc.identifier.citationهاشمیان, سیدالیاس, شفاهی, یوسف, مقدس نژاد, فریدون. (1400). تحلیل هزینه ی چرخه عمر تصمیمات تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن با استفاده از خروجی مدل پیش بینی مارکوف بر مبنای اطلاعات ماشین اندازه گیر خط راه آهن. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(2), 10-10. doi: 10.22060/ceej.2020.15952.6122fa_IR
dc.identifier.issn2588-2988
dc.identifier.issn2588-297X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.15952.6122
dc.identifier.urihttps://ceej.aut.ac.ir/article_4118.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803150
dc.description.abstractسیستم حمل‌ونقل ریلی نقش مهم و حیاتی در توسعه اقتصاد کشورها دارد. این سیستم در طول زمان‌ بر اساس بهره‌برداری و شرایط آب و هوایی فرسوده می‌شود و به تعمیر و نگهداری نیاز دارد. یکی از اهداف این عملیات، نگهداری خطوط در یک وضعیت قابل‌قبول و جلوگیری از انحراف بیش‌ازحد آن‌ها نسبت به وضعیت مطلوب است. در راه‌آهن سامانه مدیریت تعمیر و نگهداری خط آهن جهت بهینه کردن فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌های مرتبط با آن‌ها مطالعه و پیاده‌سازی شده است. چنین سامانه‌هایی برای پیش‌بینی وضعیت آتی خرابی، از تکنیک‌های مختلفی استفاده کرده‌اند. انتخاب بهترین سیاست تعمیر و نگهداری هدف این سامانه‌ها است. برای اینکه سیاست اتخاذی، بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین انتخاب باشد، نیاز است که تحلیل هزینه دوره عمر صورت پذیرد. در ادامه به کمک مدل پیش بینی زوال مارکوف پیشین، مدل هزینه دوره عمر برای بالاست و ریل به عنوان اجزای نگران کننده پیشنهاد می شود. در انتها مشخص شد که هزینه های اصلی در بخش بالاست مربوط به هزینه نوسازی بالاست و عدم در دسترس بودن خط است. همانگونه که مشاهده شد کمترین هزینه دوره عمر بالاست در بازه تناژ 100 تا 150 میلیون تن ناخالص رخ می دهد. در این مطالعه با فرض تناژ سالیانه (16 میلیون تن ناخالص) که پیشتر عنوان شد، نتیجه می شود که عمر نوسازی بالاست حدودا 6 تا 10 سال است. این عدد برای ریل 500 تا 540 میلیون تن ناخالص است که معادل 30 تا 35 سال است.fa_IR
dc.format.extent2403
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران امیرکبیرfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.15952.6122
dc.subjectهزینه دوره عمرfa_IR
dc.subjectشاخص کیفیتfa_IR
dc.subjectریل و بالاستfa_IR
dc.subjectمدل پیش بینی مارکوفfa_IR
dc.subjectزیرساخت ریلیfa_IR
dc.subjectتکنولوژی ناوگانیfa_IR
dc.subjectراه و ترابری و حمل و نقل - حمل و نقل ریلیfa_IR
dc.subjectمهندسی راه آهنfa_IR
dc.titleتحلیل هزینه ی چرخه عمر تصمیمات تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن با استفاده از خروجی مدل پیش بینی مارکوف بر مبنای اطلاعات ماشین اندازه گیر خط راه آهنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage10
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد