نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصولتی فر, نادرfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T21:14:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T21:14:06Z
dc.date.available1400-02-17T21:14:04Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T21:14:06Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-22en_US
dc.date.submitted1397-06-31fa_IR
dc.identifier.citationصولتی فر, نادر. (1400). تحلیل مدل های معمول پیش بینی مدول دینامیکی مخلوط های آسفالتی. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(2), 1-1. doi: 10.22060/ceej.2018.15006.5811fa_IR
dc.identifier.issn2588-2988
dc.identifier.issn2588-297X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2018.15006.5811
dc.identifier.urihttps://ceej.aut.ac.ir/article_3172.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803141
dc.description.abstractمدول دینامیکی یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین خصوصیات ویسکوالاستیک مخلوط‌های آسفالتی بوده و به عنوان ورودی کلیدی در روش طراحی مکانیستیک-تجربی روسازی (MEPDG) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدول تابعی از دما و فرکانس بارگذاری بوده و نسبت به اجزای تشکیل دهنده مخلوط آسفالتی از جمله سنگدانه‌ها، درصد قیر و فضای خالی حساس می‌باشد. از این رو روش اندازه‌گیری و تعیین مقدار آن اهمیت ویژه‌ای در طراحی و پیش‌بینی عملکرد روسازی آسفالتی دارد. روش‌های مختلفی همچون اندازه‌گیری مستقیم در آزمایشگاه، روش‌های تجربی و رگرسیونی با توسعه مدل‌های پیش‌بینی مدول دینامیکی، استفاده از روش‌های محاسبات نرم (نظیر شبکه‌های عصبی)، روش‌های تحلیلی و عددی به منظور مدل‌سازی مدول دینامیکی و نیز روش‌های تعیین درجای مدول دینامیکی با استفاده از آزمایش‌های غیرمخرب برای تعیین مدول دینامیکی وجود دارد. در این مقاله تحلیلی جامع در خصوص مدل‌های پیش‌بینی مدول دینامیکی معمول مخلوط‌های آسفالتی شامل مدل ویتزاک، ویتزاک اصلاح شده، هیرش، الخطیب، مدل‌های رگرسیونی جدید و نیز شبکه‌های عصبی مصنوعی صورت گرفته و با ارائه سوابق پژوهشی به بررسی و ارزیابی عملکرد آنها از لحاظ دقت و قدرت پیش‌بینی، تحلیل حساسیت نسبت به پارامترهای ورودی، بررسی اثر نوع مخلوط و مقایسه برتری آنها نسبت به یکدیگر پرداخته شده است. همچنین سایر مدل‌های توسعه یافته با پرداخت و کالیبراسیون مدل‌های اصلی برای استفاده در شرایط محلی متفاوت نیز در انتها مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی نشان می‌دهد مدل‌های پیش‌بینی توسعه یافته روش‌های ساده‌ای بوده و قابلیت کاربرد در تعیین مدول دینامیکی مخلوط‌های آسفالتی را با اعمال تصحیحاتی برای مخلوط‌ها و شرایط محلی متفاوت دارند.fa_IR
dc.format.extent1572
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران امیرکبیرfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2018.15006.5811
dc.subjectمدول دینامیکی مخلوط آسفالتیfa_IR
dc.subjectمدل‌های پیش‌بینیfa_IR
dc.subjectمدل‌های رگرسیونیfa_IR
dc.subjectشبکه عصبی مصنوعیfa_IR
dc.subjectطراحی مکانیستیک – تجربی روسازیfa_IR
dc.subjectپارامتر های رفتاری قیر/آسفالتfa_IR
dc.subjectتکنولوژی آسفالتfa_IR
dc.titleتحلیل مدل های معمول پیش بینی مدول دینامیکی مخلوط های آسفالتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1
nlai.contributor.orcid0000-0002-3487-8503


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد