| dc.contributor.author | جوادی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | خلفی, وحید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:36:26Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:36:28Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:36:26Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:36:28Z | |
| dc.date.issued | 2021-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-11-08 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-08-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جوادی, مسعود, خلفی, وحید. (1400). قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 10-10. doi: 10.22060/mej.2021.19234.6982 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19234.6982 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4349.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801327 | |
| dc.description.abstract | در کار حاضر قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی با توجه به عدم قطعیت در متغیرهایی شامل مدل الاستیک، ضریب پواسون، چگالی، ضخامت صفحه و طول صفحه بررسیشده است. صفحه موردنظر از چندلایه کامپوزیتی متقارن تحت شرایط مرزی مختلف است که در رژیم پروازی مافوق صوت موردبررسی قرارگرفته است. بهمنظور شبیهسازی رفتار حاکم بر صفحه چندلایه کامپوزیتی از نظریه کلاسیک ورق استفاده میشود؛ و اثر نیروهای آیرودینامیکی توسط تئوری پیستون مرتبه اول مدلسازی شده است. بهمنظور گسسته سازی و تحلیل معادلات آیروالاستیک حاکم بر صفحه از روش عددی دیفرانسیل مربعی تعمیمیافته استفادهشده است. معادلات حاکم بعد از گسسته سازی، با استفاده از محاسبه و تحلیل مقادیر ویژه حلشده و آستانه وقوع پدیده فلاتر برای صفحه چندلایه کامپوزیتی بهدستآمده است؛ بهمنظور بررسی قابلیت اطمینان، توزیع متغیرهای تصادفی بهصورت توزیع نرمال استفادهشده است. درنهایت برای به دست آوردن قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه از روش شبیهسازی مونتکارلو برای پنج شرط مرزی مختلف استفادهشده است. با توجه به نتایج ارائهشده، مقدار قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه کامپوزیتی برای شرط مرزی تمام لولا (SSSS) بیشتر از سایر شرایط مرزی و شرط مرزی تمام گیردار (CCCC) کمتر از سایر شرایط مرزی خواهد بود. همچنین با توجه به بررسیهای صورت گرفته در مورد وضعیت زاویه الیاف صفحه کامپوزیتی، میتوان نتیجه گرفت با افزایش زاویه الیاف صفحه کامپوزیتی قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر افزایش مییابد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2214 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19234.6982 | |
| dc.subject | صفحه کامپوزیتی | fa_IR |
| dc.subject | &lrm؛ &lrm؛ قابلیت اطمینان | fa_IR |
| dc.subject | مونتکارلو | fa_IR |
| dc.subject | فلاتر | fa_IR |
| dc.subject | روش دیفرانسیل مربعی | fa_IR |
| dc.subject | تداخل سازه و سیال | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک سازهها | fa_IR |
| dc.title | قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری،تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 10 | |
| dc.citation.epage | 10 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-0280-3643 | |