نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجوادی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorخلفی, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:36:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:36:28Z
dc.date.available1400-02-17T18:36:26Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:36:28Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-11-08en_US
dc.date.submitted1399-08-18fa_IR
dc.identifier.citationجوادی, مسعود, خلفی, وحید. (1400). قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 10-10. doi: 10.22060/mej.2021.19234.6982fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19234.6982
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4349.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801327
dc.description.abstractدر کار حاضر قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی با توجه به عدم قطعیت در متغیرهایی شامل مدل الاستیک، ضریب پواسون، چگالی، ‏ضخامت صفحه و طول صفحه بررسی‌شده است. صفحه موردنظر از چندلایه کامپوزیتی متقارن تحت شرایط مرزی مختلف است که در رژیم پروازی مافوق صوت ‏موردبررسی قرارگرفته است. به‌منظور شبیه‎‌‎سازی رفتار حاکم بر صفحه چندلایه کامپوزیتی از نظریه کلاسیک ورق استفاده می‌شود؛ و اثر نیروهای آیرودینامیکی ‏ توسط ‏تئوری پیستون مرتبه اول مدل‌سازی شده است. به‌منظور گسسته سازی و تحلیل معادلات آیروالاستیک حاکم بر صفحه از روش عددی دیفرانسیل مربعی تعمیم‌یافته ‏استفاده‌شده است. معادلات حاکم بعد از گسسته سازی، با استفاده از محاسبه و تحلیل مقادیر ویژه حل‌شده و آستانه وقوع پدیده فلاتر برای صفحه چندلایه کامپوزیتی ‏به‌دست‌آمده است؛ به‌منظور بررسی قابلیت اطمینان، توزیع متغیرهای تصادفی به‌صورت توزیع نرمال استفاده‌شده است. درنهایت برای به دست آوردن قابلیت اطمینان ‏آستانه وقوع فلاتر صفحه از روش شبیه‌سازی مونت‌کارلو برای پنج شرط مرزی مختلف استفاده‌شده است. با توجه به نتایج ارائه‌شده، مقدار قابلیت اطمینان آستانه وقوع ‏فلاتر صفحه کامپوزیتی برای شرط مرزی تمام لولا (‏SSSS‏)‏‎ ‎بیشتر از سایر شرایط مرزی و شرط مرزی تمام گیردار (‏CCCC‏) کمتر از سایر شرایط مرزی خواهد بود.‏‎ ‎همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مورد وضعیت زاویه ‏ الیاف صفحه کامپوزیتی، می‌توان نتیجه گرفت‏ با افزایش زاویه الیاف صفحه کامپوزیتی قابلیت ‏اطمینان آستانه وقوع فلاتر افزایش می‌یابد.‏fa_IR
dc.format.extent2214
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19234.6982
dc.subjectصفحه کامپوزیتیfa_IR
dc.subject&lrm؛ &lrm؛ قابلیت اطمینانfa_IR
dc.subjectمونت‌کارلوfa_IR
dc.subjectفلاترfa_IR
dc.subjectروش دیفرانسیل مربعیfa_IR
dc.subjectتداخل سازه و سیالfa_IR
dc.subjectدینامیک سازه‌هاfa_IR
dc.titleقابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری،تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage10
dc.citation.epage10
nlai.contributor.orcid0000-0003-0280-3643


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد