• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 6 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 6 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی

    (ندگان)پدیدآور
    جوادی, مسعودخلفی, وحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.162 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در کار حاضر قابلیت اطمینان آستانه وقوع فلاتر صفحه چندلایه کامپوزیتی با توجه به عدم قطعیت در متغیرهایی شامل مدل الاستیک، ضریب پواسون، چگالی، ‏ضخامت صفحه و طول صفحه بررسی‌شده است. صفحه موردنظر از چندلایه کامپوزیتی متقارن تحت شرایط مرزی مختلف است که در رژیم پروازی مافوق صوت ‏موردبررسی قرارگرفته است. به‌منظور شبیه‎‌‎سازی رفتار حاکم بر صفحه چندلایه کامپوزیتی از نظریه کلاسیک ورق استفاده می‌شود؛ و اثر نیروهای آیرودینامیکی ‏ توسط ‏تئوری پیستون مرتبه اول مدل‌سازی شده است. به‌منظور گسسته سازی و تحلیل معادلات آیروالاستیک حاکم بر صفحه از روش عددی دیفرانسیل مربعی تعمیم‌یافته ‏استفاده‌شده است. معادلات حاکم بعد از گسسته سازی، با استفاده از محاسبه و تحلیل مقادیر ویژه حل‌شده و آستانه وقوع پدیده فلاتر برای صفحه چندلایه کامپوزیتی ‏به‌دست‌آمده است؛ به‌منظور بررسی قابلیت اطمینان، توزیع متغیرهای تصادفی به‌صورت توزیع نرمال استفاده‌شده است. درنهایت برای به دست آوردن قابلیت اطمینان ‏آستانه وقوع فلاتر صفحه از روش شبیه‌سازی مونت‌کارلو برای پنج شرط مرزی مختلف استفاده‌شده است. با توجه به نتایج ارائه‌شده، مقدار قابلیت اطمینان آستانه وقوع ‏فلاتر صفحه کامپوزیتی برای شرط مرزی تمام لولا (‏SSSS‏)‏‎ ‎بیشتر از سایر شرایط مرزی و شرط مرزی تمام گیردار (‏CCCC‏) کمتر از سایر شرایط مرزی خواهد بود.‏‎ ‎همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مورد وضعیت زاویه ‏ الیاف صفحه کامپوزیتی، می‌توان نتیجه گرفت‏ با افزایش زاویه الیاف صفحه کامپوزیتی قابلیت ‏اطمینان آستانه وقوع فلاتر افزایش می‌یابد.‏
    کلید واژگان
    صفحه کامپوزیتی
    &lrm؛ &lrm؛ قابلیت اطمینان
    مونت‌کارلو
    فلاتر
    روش دیفرانسیل مربعی
    تداخل سازه و سیال
    دینامیک سازه‌ها

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2021-08-23
    1400-06-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری،تهران
    دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19234.6982
    https://mej.aut.ac.ir/article_4349.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801327

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب