نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکی پور, محسنfa_IR
dc.contributor.authorسبزپوشانی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorهوشفر, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:34:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:34:50Z
dc.date.available1400-02-17T18:34:48Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:34:50Z
dc.date.issued2021-09-23en_US
dc.date.issued1400-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-05en_US
dc.date.submitted1399-05-15fa_IR
dc.identifier.citationملکی پور, محسن, سبزپوشانی, مجید, هوشفر, احسان. (1400). بررسی تاثیر اضافه نمودن نانوذرات تیتانیا به ماده تغییرفازدهنده سیستم ترکیبی خنک‌کاری باتری با شار حرارتی ثابت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(7), 16-16. doi: 10.22060/mej.2021.18825.6897fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18825.6897
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4280.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801313
dc.description.abstractبا گسترش استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون در صنایع، افزایش دمای آنها به عنوان یک چالش شناخته شده است. در این تحقیق با تکمیل سیستم مدیریت حرارتی ترکیبی، تاثیر اضافه نمودن ذرات نانوتیتانیا به ماده تغییرفازدهنده پارافین روی عملکرد خنک‌کاری باتری در دو حالت توان حرارتی ثابت 5/4 و ۱۴ وات بررسی شده است. سیستم ترکیبی شامل نانوپارافین و فوم فلزی به همراه دو نوع سیال عامل آب و هوا است. نانوذرات در چهار درصدحجمی 1، 2، 3 و 4 با پارافین ترکیب شده‌اند. برای سیال عامل هوا، در حالتهای پارافین خالص و چهار ترکیب نانوپارافین، دمای باتری به ترتیب برابر °C 56.2 ، °C 51.8 ، °C 50.7 ، °C 49.3 و °C 48 بدست آمده است. لذا از بین موارد بررسی شده، حالت نانوپارافین 4 درصد حجمی بیشترین کاهش دمای باتری داشته که نسبت به حالت پارافین خالص، حدودا 17% است. در سیستم با سیال عامل آب و در عدد رینولدزهای 420؛ 600 و 720 ، با استفاده از فوم مسی و نانوپارافین، باتری به دمای پایدار به ترتیب °C 48؛ °C 46 و °C 44 رسیده که در مقایسه با حالت پارافین خالص، باعث کاهش دما به میزان 11%، 12% و 5/12% شده است. لذا با توجه به کم بودن ضریب هدایت حرارتی پارافین، افزودن نانوذرات باعث افزایش نرخ انتقال حرارت از باتری شده و گزینه مناسبی برای سیستم ترکیبی مورد مطالعه می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent2182
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18825.6897
dc.subjectانتقال حرارتfa_IR
dc.subjectنانوپارافینfa_IR
dc.subjectباتری‌های لیتیوم-یونیfa_IR
dc.subjectروش تجربیfa_IR
dc.subjectافزایش انتقال حرارتfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت در مقیاس میکرو و نانوfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر اضافه نمودن نانوذرات تیتانیا به ماده تغییرفازدهنده سیستم ترکیبی خنک‌کاری باتری با شار حرارتی ثابتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک- دانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تبدیل انرژی، دانشکده مهندسی مکانیک، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue7
dc.citation.spage16
dc.citation.epage16
nlai.contributor.orcid0000-0001-6216-1182


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد