نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالبی قادیکلایی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorبرزگری, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:32:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:32:42Z
dc.date.available1400-02-17T18:32:40Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:32:42Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-25en_US
dc.date.submitted1399-02-06fa_IR
dc.identifier.citationطالبی قادیکلایی, حسین, برزگری, محمد مهدی. (1400). بررسی تجربی و شبیه‌سازی تغییر شکل مومسان صفحات دوقطبی فلزی با الگوی شیار موازی مارپیچ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 18-18. doi: 10.22060/mej.2020.18321.6797fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18321.6797
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4171.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801295
dc.description.abstractدر این پژوهش، تغییر شکل مومسان صفحات دوقطبی فلزی با الگوی شیار مارپیچ در فرایند مهرزنی مورد بررسی قرار گرفت. مسیر کرنش و توزیع ضخامت در صفحات دوقطبی فلزی از جنس فولاد زنگ‌نرن 304 (SS304) با ضخامت 1/0 میلی‌متر تعیین شدند. بدین منظور، شبیه‌سازی فرایند توسط نرم‌افزار اجزای محدود )اباکوس( انجام شد. صحت نتایج به کمک مقایسه منحنی توزیع ضخامت و نیرو-جایجایی تجربی و شبیه‌سازی مورد بررسی قرار گرفت که به ترتیب بیانگر 76/4 و 85/3 درصد خطا می‌باشند. با توجه نتایج بدست آمده، جریان ورق تاثیر متفاوتی بر توزیع ضخامت در کانال‌های داخلی و بیرونی خواهد داشت و درصد نازک‌شدگی کانال‌های میانی در راستاهای طولی، قطری و عرضی، بیشتر از کانال‌های کناری می‌باشد. بیشترین درصد نازک‌شدگی (ناحیه بحرانی) در کانال‌های میانی واقع بر راستای طولی (33 درصد در دیواره کانال) ایجاد می‌شود در حالی که راستای قطری، راستای بحرانی برای کانال‌های کناری می‌باشد. به دلیل ایجاد مسیر کرنش کشش دومحوره در راستای قطری، برخلاف سایر راستاها کاهش ضخامت قابل توجهی هم در دیواره کانال و هم در کف کانال صفحات دوقطبی فلزی مشاهده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent2892
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18321.6797
dc.subjectپیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectصفحات دوقطبی فلزیfa_IR
dc.subjectشکل‌دهی فلزاتfa_IR
dc.subjectتوزیع ضخامتfa_IR
dc.subjectمسیر کرنشfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectشکل دهیfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و شبیه‌سازی تغییر شکل مومسان صفحات دوقطبی فلزی با الگوی شیار موازی مارپیچfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل‌سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage18
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد