نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorترابی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorپیرهادی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:32:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:32:21Z
dc.date.available1400-02-17T18:32:19Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:32:21Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-03en_US
dc.date.submitted1399-03-14fa_IR
dc.identifier.citationترابی, علیرضا, پیرهادی, ابراهیم. (1400). بررسی تجربی و تئوری بار بحرانی در نمونه های چندلایة کامپوزیتی حاوی شیار U شکل، تحت بارگذاری برش درون صفحه ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 15-15. doi: 10.22060/mej.2020.18540.6839fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18540.6839
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4205.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801292
dc.description.abstractمدل های خرابی متعددی مبتنی بر پیش بینی میزان ظرفیت باربری چندلایه های کامپوزیتی حاوی ترک و شیار، مورد توجه محققین بسیاری در حوزة مکانیک شکست قرار گرفته است. دلیل اهمیت این امر، استفادة بسیار زیاد قطعات کامپوزیتی شیاردار در صنایع هوایی و فضایی در چند دهة اخیر می باشد. در این پژوهش سعی شده است تا با به کارگیری روشی بدیع و در عین حال ساده، که اخیراً توسط نویسندگان این مقاله پیشنهاد شده است، میزان ظرفیت باربری (ظرفیت باربری آخرین لایه) چندلایه های کامپوزیتی حاوی شیار U شکل، با لایه چینی های متفاوت، تحت بارگذاری برش داخل صفحه ای (مود II خالص) برای اولین بار بررسی گردد. به همین منظور، با استفاده از مفهوم جدیدی به نام مفهوم مادة ایزوتروپ مجازی و ترکیب آن با دو معیار شناخته شده در حوزة مکانیک شکست الاستیک خطی به نامهای معیار حداکثر تنش محیطی و معیار تنش متوسط، نتایج حاصل از آزمایش نمونه های چندلایة کامپوزیتی نیم دیسک خمشی حاوی شیار U شکل تحت بارگذاری برش داخل صفحه ای، با پیش بینی های تئوری انجام شده مقایسه می گردند. نتایج بدست آمده حاکی از تطابق بسیار خوب تمامی نتایج آزمایشگاهی با نتایج حاصل از تئوری های جدید ترکیبی پیشنهاد شده می باشند.fa_IR
dc.format.extent2311
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18540.6839
dc.subjectچندلایه های کامپوزیتیfa_IR
dc.subjectشیار U شکلfa_IR
dc.subjectبار بحرانیfa_IR
dc.subjectنیم دیسک خمشی کامپوزیتیfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمند و مرکبfa_IR
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و تئوری بار بحرانی در نمونه های چندلایة کامپوزیتی حاوی شیار U شکل، تحت بارگذاری برش درون صفحه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage15
dc.citation.epage15


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد