نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان کلانتری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorحاجی زاده, محسنfa_IR
dc.contributor.authorمحمدخانی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:31:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:31:39Z
dc.date.available1400-02-17T18:31:38Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:31:39Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-15en_US
dc.date.submitted1399-02-26fa_IR
dc.identifier.citationخان کلانتری, سعید, حیدری, کاظم, حاجی زاده, محسن, محمدخانی, حسن. (1400). تخمین سریع جهت‌گیری اولیه ناوبری اینرسی براساس فیلتر کالمن و مشاهده‌گر مود لغزشی مرتبه بالا. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 9-9. doi: 10.22060/mej.2020.18407.6815fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18407.6815
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4069.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801286
dc.description.abstractسیستم ناوبری اینرسی یک سیستم ناوبری کور بوده و دقت آن کاملا به دقت تخمین شرایط اولیه و به‌ویژه جهت‌گیری اولیه وابسته است، به همین دلیل تعیین دقیق جهت‌گیری اولیه در یک سیستم ناوبری اینرسی بسیار مهم است. در این مقاله یک روش جدید برای افزایش دقت و سرعت همگرایی جهت‌گیری اولیه در یک سیستم ناوبری اینرسی ارائه شده است. روش ارائه شده در این مقاله یک روش دو مرحله‌ای است که شامل تلفیق فیلتر کالمن با مشاهده‌گر مود لغزشی مرتبه بالا می‌باشد. در سیستم ناوبری اینرسی خطاهای ترازیابی بسیار سریع‌تر از خطای زاویه سمت همگرا می‌شوند، بنابراین همگرایی زاویه سمت زمان زیادی را به زمان تخمین جهت‌گیری اولیه تحمیل می‌کند. به همین دلیل در این مقاله در مرحله اول به کمک فیلتر کالمن متغیرهای حالت سیستم تخمین زده می‌شوند و پس از آنکه متغیرهای حالت به جز زاویه سمت همگرا شدند، مرحله دوم آغاز می‌شود. در مرحله دوم نتایج تخمین حاصل از فیلتر کالمن به‌عنوان ورودی برای تعریف یک سیستم با ورودی نامعین، معادل با سیستم خطای ناوبری اینرسی به کار برده شده و با استفاده از مشاهده‌گر مود لغزشی مرتبه بالا، متغیر زاویه سمت، از سیستم جدید با ورودی نامعین تخمین زده می‌شود. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که استفاده از روش ارائه شده در این مقاله علاوه بر افزایش سرعت همگرایی باعث افزایش دقت تخمین نیز می‌شود.fa_IR
dc.format.extent2040
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18407.6815
dc.subjectناوبری اینرسیfa_IR
dc.subjectجهت‌گیری اولیهfa_IR
dc.subjectناهم‌محوری قطبیfa_IR
dc.subjectفیلتر کالمنfa_IR
dc.subjectمشاهده‌گر مود لغزشی مرتبه بالاfa_IR
dc.subjectهدایت و ناوبریfa_IR
dc.titleتخمین سریع جهت‌گیری اولیه ناوبری اینرسی براساس فیلتر کالمن و مشاهده‌گر مود لغزشی مرتبه بالاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه امام حسین، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوا فضا، دانشگاه امام حسین، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage9
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد