نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلشگری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorنقاش, ابوالقاسمfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:30:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:30:56Z
dc.date.available1400-02-17T18:30:54Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:30:56Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-08en_US
dc.date.submitted1399-02-19fa_IR
dc.identifier.citationلشگری, محمد, نقاش, ابوالقاسم. (1400). مدلسازی و خطی‌سازی مود طولی برای بالزن شبه‌سنجاقک با دم صلب فعال. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 2-2. doi: 10.22060/mej.2020.18389.6808fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18389.6808
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4227.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801280
dc.description.abstractهدف اصلی در این مقاله مدلسازی و شبیه‌سازی دینامیک پرواز برای ریزپرنده بالزن شبه‌سنجاقک با مکانیزم (clap and fling) دوبل و دارای دم صلب فعال می‌باشد. در این مقاله به شبیه‌سازی دینامیک پرواز یک بالزن شبه‌سنجاقک که از حرکات دم نیز بتواند برای پایداری مود طولی استفاده کند، پرداخته می‌شود. ابتدا با روش کین که بسیار مفید برای دینامیک چند‌‌‌ جسمی است، معادلات حرکت مود طولی استخراج می‌شوند. سپس معادلات آیرودینامیکی برا و پسای ریزپرنده Delfly II و شبیه‌سازی گیربکس به معادلات حرکت بدست آمده با روش کین اضافه می‌شود. همچنین در این مقاله یک ساختار جدید برای ریزپرنده بالزن شبه‌سنجاقک ارائه می‌شود که در آن حرکت دم مشابه حرکت دم حشرات در مود طولی استفاده شده‌‌‌است. در این کار از حرکت دم مانند پرندگان بعنوان سطح کنترلی(الویتور) استفاده نمی‌شود، بلکه از گشتاور یک دم صلب بعنوان ورودی کنترلی استفاده می‌شود اختلاف دور موتورها منجر به تراست تفاضلی شده و بعنوان ورودی کنترلی باعث گشتاور پیچ می‌شود. معادلات گیربکس هم بصورت یک مکانیزم چهارلینکی شبیه‌سازی می‌شود و سپس نتایج شبیه‌سازی معادلات غیرخطی مورد بحث قرار می گیرد. نهایتا با فرضیاتی مناسب معادلات دینامیک و آیرودینامیک و گیربکس تواما خطی‌سازی شده و به فرم فضای حالت ارایه می‌شود و پاسخ مدل خطی‌سازی شده در حالت حلقه‌باز با ایجاد شرایط اولیه مناسب برای موتورها با پاسخ غیرخطی مقایسه خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent3055
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18389.6808
dc.subject"ریزپرنده شبه‌سنجاقک"fa_IR
dc.subject"مکانیزم بالزن (clap and fling)"fa_IR
dc.subject"دم صلب فعال"fa_IR
dc.subject"هاور "fa_IR
dc.subject"ریزپرنده Delfly II"fa_IR
dc.subjectدینامیک وسایل حمل و نقل با سرنشین و بی سرنشینfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleمدلسازی و خطی‌سازی مود طولی برای بالزن شبه‌سنجاقک با دم صلب فعالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2
nlai.contributor.orcid0000-0002-9066-7284


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد