| dc.contributor.author | لشگری, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | نقاش, ابوالقاسم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:30:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:30:56Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:30:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:30:56Z | |
| dc.date.issued | 2021-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-05-08 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-02-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | لشگری, محمد, نقاش, ابوالقاسم. (1400). مدلسازی و خطیسازی مود طولی برای بالزن شبهسنجاقک با دم صلب فعال. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 2-2. doi: 10.22060/mej.2020.18389.6808 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18389.6808 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4227.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801280 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی در این مقاله مدلسازی و شبیهسازی دینامیک پرواز برای ریزپرنده بالزن شبهسنجاقک با مکانیزم (clap and fling) دوبل و دارای دم صلب فعال میباشد. در این مقاله به شبیهسازی دینامیک پرواز یک بالزن شبهسنجاقک که از حرکات دم نیز بتواند برای پایداری مود طولی استفاده کند، پرداخته میشود. ابتدا با روش کین که بسیار مفید برای دینامیک چند جسمی است، معادلات حرکت مود طولی استخراج میشوند. سپس معادلات آیرودینامیکی برا و پسای ریزپرنده Delfly II و شبیهسازی گیربکس به معادلات حرکت بدست آمده با روش کین اضافه میشود. همچنین در این مقاله یک ساختار جدید برای ریزپرنده بالزن شبهسنجاقک ارائه میشود که در آن حرکت دم مشابه حرکت دم حشرات در مود طولی استفاده شدهاست. در این کار از حرکت دم مانند پرندگان بعنوان سطح کنترلی(الویتور) استفاده نمیشود، بلکه از گشتاور یک دم صلب بعنوان ورودی کنترلی استفاده میشود اختلاف دور موتورها منجر به تراست تفاضلی شده و بعنوان ورودی کنترلی باعث گشتاور پیچ میشود. معادلات گیربکس هم بصورت یک مکانیزم چهارلینکی شبیهسازی میشود و سپس نتایج شبیهسازی معادلات غیرخطی مورد بحث قرار می گیرد. نهایتا با فرضیاتی مناسب معادلات دینامیک و آیرودینامیک و گیربکس تواما خطیسازی شده و به فرم فضای حالت ارایه میشود و پاسخ مدل خطیسازی شده در حالت حلقهباز با ایجاد شرایط اولیه مناسب برای موتورها با پاسخ غیرخطی مقایسه خواهد شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3055 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18389.6808 | |
| dc.subject | "ریزپرنده شبهسنجاقک" | fa_IR |
| dc.subject | "مکانیزم بالزن (clap and fling)" | fa_IR |
| dc.subject | "دم صلب فعال" | fa_IR |
| dc.subject | "هاور " | fa_IR |
| dc.subject | "ریزپرنده Delfly II" | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک وسایل حمل و نقل با سرنشین و بی سرنشین | fa_IR |
| dc.subject | مدلسازی سیستم های دینامیکی | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی و خطیسازی مود طولی برای بالزن شبهسنجاقک با دم صلب فعال | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 2 | |
| dc.citation.epage | 2 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-9066-7284 | |