نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorفردی, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorمغربی, محمد جوادfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:29:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:29:16Z
dc.date.available1400-02-17T18:29:14Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:29:16Z
dc.date.issued2021-07-23en_US
dc.date.issued1400-05-01fa_IR
dc.date.submitted2020-09-08en_US
dc.date.submitted1399-06-18fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی, محسن, فردی, امیرحسین, مغربی, محمد جواد. (1400). بهبود ضریب توان توربین بادی محور عمودی داریوس به کمک ایرفویل های تغییر شکل پذیر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(5), 8-8. doi: 10.22060/mej.2021.18974.6931fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18974.6931
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4240.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801266
dc.description.abstractتحقیقات در مورد استفاده از مواد هوشمند در بال هواپیماها برای افزایش عملکرد آنها و به دنبال آن استفاده از مواد هوشمند در ایرفویل توربین های باد سال هاست که آغاز شده است و نتایج این پژوهش ها نیز مطلوب بوده است. در این پژوهش، از دینامیک سیالات محاسباتی و معادلات URANS برای توربین بادی داریوس مجهز به ایرفویل تغییر شکل پذیر به منظور تعیین مقطع بهینه پره استفاده شده است، 250 ایرفویل توسط نقاط کنترل تصادفی تولید، درنرم افزار گمبیت، به طور غیرسازمان یافته و به صورت شبکه لغزان شبکه بندی شدند، سپس در انسیس به صورت دو بعدی با استفاده از مدل آشفتگی k-ω SST و الگوریتم PISOشبیه سازی شدند، نقاط کنترل و ضریب توان برای آموزش شبکه عصبی مورد استفاده قرار گرفتند و از الگوریتم ژنتیک برای بهینه سازی ضریب توان بهره گرفته شد. در این پژوهش از ایرفویل ناکا0015 به عنوان ایرفویل مبنا استفاده شده است، بهینه سازی برای دوحالت مختلف انجام شد. برای حالت اول(تعیین مقطع بهینه توربین در یک دور) میزان ضریب توان توربین بادی داریوس با مقطع بهینه واحد به میزان 42% افزایش یافت که مقطع پره (ایرفویل) نیز ترسیم شد. برای حالت دوم (تعیین مقطع بهینه در هریک از چهار ناحیه چرخش روتور) نیز بهینه ترین مقاطع (ایرفویل) بدست آمدند، افزایش 60% ضریب توان توربین نتیجه ی بهینه سازی برای حالت دوم بودfa_IR
dc.format.extent2702
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18974.6931
dc.subject"ضریب توان"fa_IR
dc.subject" دینامیک سیالات محاسباتی"fa_IR
dc.subject"توربین بادی داریوس"fa_IR
dc.subject"شبکه عصبی مصنوعی"fa_IR
dc.subject" الگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleبهبود ضریب توان توربین بادی محور عمودی داریوس به کمک ایرفویل های تغییر شکل پذیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی ، دانشگاه فردوسی مشهد ، مشهد ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی ، دانشگاه فردوسی مشهد ، مشهد ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی ف دانشگاه فردوسی مشهد ، مشهد ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue5
dc.citation.spage8
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد