نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهزاد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorداودآبادی, علیfa_IR
dc.contributor.authorارغند, حسام الدینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:27:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:27:06Z
dc.date.available1400-02-17T18:27:04Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:27:06Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-12en_US
dc.date.submitted1399-01-24fa_IR
dc.identifier.citationبهزاد, مهدی, داودآبادی, علی, ارغند, حسام الدین. (1400). تخمین عمر مفید باقی‌مانده یاتاقان غلتشی با استفاده از داده‌های روش شاکپالس و ارتعاشات و به‌کارگیری شبکه عصبی پیشخور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(4), 9-9. doi: 10.22060/mej.2020.18253.6786fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18253.6786
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4196.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801247
dc.description.abstractتشخیص زودهنگام عیب در یاتاقان‌های غلتشی نقش بسیار تاثیرگذاری بر افزایش قابلیت اعتماد تجهیزات و بهینه نمودن تصمیمهای آیندهی برای بهره‌برداری از تجهیزات دوار دارد. در دهه‌های اخیر روشی به ‌نام‌ شاک‌پالس برای تشخیص عیب در یاتاقان‌های غلتشی توسعه داده شده است که قابلیت تشخیص رشد عیب از مراحل اولیه را دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه بین دقت پیش‌بینی عمر مفید باقی‌مانده یاتاقان غلتشی تنها با استفاده از داده‌های پایش وضعیت ارتعاشات و با استفاده از ترکیب داده‌های پایش وضعیت ارتعاشات و روش شاک‌پالس می‌باشد. در این راستا مجموعه‌ای از آزمایش‌های عمر پرشتاب یاتاقان غلتشی روی یک پلتفرم تجربی طرح‌ریزی و انجام شده است. مقادیر ارتعاشات و شاک‌پالس تست‌های عمر پرشتاب یاتاقان غلتشی همزمان از لحظه شروع تا پایان خرابی به کمک دو سنسور ارتعاشات و شاک‌پالس اندازه‌گیری و روند تغییرات آنها ثبت شده است. سپس با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی مدلی برای پیش‌بینی عمر مفید باقی‌مانده یاتاقان غلتشی توسعه داده شده است و مقایسه‌ای بین استفاده از خصیصه‌های آنالیز ارتعاشات و شاک‌پالس روی دقت پیشبینی انجام گردیده است. در نهایت نشان داده شده است که استفاده از داده‌های روش شاک‌پالس باعث بهبود دقت پیشبینی زمان وقوع خرابی یاتاقانهای غلتشی گردیده است.fa_IR
dc.format.extent2488
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18253.6786
dc.subjectیاتاقان غلتشیfa_IR
dc.subjectپایش وضعیتfa_IR
dc.subjectآنالیز ارتعاشاتfa_IR
dc.subjectروش شاک‌پالسfa_IR
dc.subjectشبکه عصبی مصنوعیfa_IR
dc.subjectپایش سلامت سازه هاfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمندfa_IR
dc.titleتخمین عمر مفید باقی‌مانده یاتاقان غلتشی با استفاده از داده‌های روش شاکپالس و ارتعاشات و به‌کارگیری شبکه عصبی پیشخورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue4
dc.citation.spage9
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد