| dc.contributor.author | بهزاد, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | داودآبادی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ارغند, حسام الدین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:27:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:27:06Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:27:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:27:06Z | |
| dc.date.issued | 2021-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-04-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-01-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهزاد, مهدی, داودآبادی, علی, ارغند, حسام الدین. (1400). تخمین عمر مفید باقیمانده یاتاقان غلتشی با استفاده از دادههای روش شاکپالس و ارتعاشات و بهکارگیری شبکه عصبی پیشخور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(4), 9-9. doi: 10.22060/mej.2020.18253.6786 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18253.6786 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4196.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801247 | |
| dc.description.abstract | تشخیص زودهنگام عیب در یاتاقانهای غلتشی نقش بسیار تاثیرگذاری بر افزایش قابلیت اعتماد تجهیزات و بهینه نمودن تصمیمهای آیندهی برای بهرهبرداری از تجهیزات دوار دارد. در دهههای اخیر روشی به نام شاکپالس برای تشخیص عیب در یاتاقانهای غلتشی توسعه داده شده است که قابلیت تشخیص رشد عیب از مراحل اولیه را دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه بین دقت پیشبینی عمر مفید باقیمانده یاتاقان غلتشی تنها با استفاده از دادههای پایش وضعیت ارتعاشات و با استفاده از ترکیب دادههای پایش وضعیت ارتعاشات و روش شاکپالس میباشد. در این راستا مجموعهای از آزمایشهای عمر پرشتاب یاتاقان غلتشی روی یک پلتفرم تجربی طرحریزی و انجام شده است. مقادیر ارتعاشات و شاکپالس تستهای عمر پرشتاب یاتاقان غلتشی همزمان از لحظه شروع تا پایان خرابی به کمک دو سنسور ارتعاشات و شاکپالس اندازهگیری و روند تغییرات آنها ثبت شده است. سپس با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی مدلی برای پیشبینی عمر مفید باقیمانده یاتاقان غلتشی توسعه داده شده است و مقایسهای بین استفاده از خصیصههای آنالیز ارتعاشات و شاکپالس روی دقت پیشبینی انجام گردیده است. در نهایت نشان داده شده است که استفاده از دادههای روش شاکپالس باعث بهبود دقت پیشبینی زمان وقوع خرابی یاتاقانهای غلتشی گردیده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2488 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18253.6786 | |
| dc.subject | یاتاقان غلتشی | fa_IR |
| dc.subject | پایش وضعیت | fa_IR |
| dc.subject | آنالیز ارتعاشات | fa_IR |
| dc.subject | روش شاکپالس | fa_IR |
| dc.subject | شبکه عصبی مصنوعی | fa_IR |
| dc.subject | پایش سلامت سازه ها | fa_IR |
| dc.subject | سازه های هوشمند | fa_IR |
| dc.title | تخمین عمر مفید باقیمانده یاتاقان غلتشی با استفاده از دادههای روش شاکپالس و ارتعاشات و بهکارگیری شبکه عصبی پیشخور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 9 | |
| dc.citation.epage | 9 | |