نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچهاردولی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:24:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:24:32Z
dc.date.available1400-02-17T18:24:30Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:24:32Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-02en_US
dc.date.submitted1398-07-10fa_IR
dc.identifier.citationچهاردولی, حسین. (1400). کنترل جریان‌های ترافیکی هوشمند ناهمگن با ساختار دوسویه و در حضور داده‌های ازدست رفته، تاخیر ارتباطی زمان-متغیر و تاخیر عملگری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(4), 7-7. doi: 10.22060/mej.2020.17134.6516fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17134.6516
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3910.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801226
dc.description.abstractدر این مقاله به تحلیل پایداری داخلی، رشته‌ای و کنترل جریان‌های ترافیکی هوشمند با ساختار ارتباطی دوسویه درحضور تاخیر زمانی ارتباطی، تاخیر عملگری و داده‌های ازدست رفته پرداخته می‌شود. در جریان‌های ترافیکی، پدیده داده‌های از دست‌رفته به واسطه حجم بسیار زیاد اطلاعات در حال تبادل بین خودروها و زیرساخت‌های بزرگراه بسیار محتمل می‌باشد. از سویی دیگر پدیده تاخیر زمانی ارتباطی نیز از مشخصه‌های سیستم‌های ارتباطی به‌شمار می‌آید. همچنین، به دلیل اینرسی بالا تاخیر عملگری یک ویژگی ذاتی موتور خودرو می‌باشد که این امر باعث می‌شود گشتاور خروجی موتور با تاخیر زمانی به مقدار مطلوب خود برسد. در این تحقیق، یک مدل دینامیکی مرتبه سه برای توصیف حرکت طولی خودروهای هوشمند در جریان ترافیکی درنظر گرفته می‌شود. استراتژی فاصله ثابت برای تنظیم فاصله بین‌خودرویی استفاده می‌شود. با لحاظ داده‌های ازدست رفته، تاخیر زمانی ارتباطی و تاخیر عملگری و بر اساس ساختار دوسویه، کنترل‌کننده‌ای خطی برای هر خودرو درنظر گرفته شده و دینامیک حلقه بسته سیستم استخراج می‌گردد. با استفاده از قضیه لیاپانوف-کراسوفسکی به تحلیل پایداری سیستم حلقه بسته پرداخته می‌شود و شرایط کافی برای تضمین پایداری داخلی جریان ترافیکی معرفی می‌گردد. در ادامه، با تحلیل معادله حلقه بسته هر خودرو در حوزه فرکانس، قیود لازم روی ضرایب کنترلی که تضمین‌کننده پایداری رشته‌ای هستند بدست می‌آید. در پایان، روش‌های ارائه شده در این مقاله، به کمک شبیه‌سازی‌های متعدد مورد اعتبارسنجی قرار خواهند گرفت.fa_IR
dc.format.extent3404
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17134.6516
dc.subjectجریان ترافیکی ناهمگنfa_IR
dc.subjectپایداری داخلیfa_IR
dc.subjectپایداری رشته‌ایfa_IR
dc.subjectداده‌های ازدست رفتهfa_IR
dc.subjectتاخیر ارتباطیfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleکنترل جریان‌های ترافیکی هوشمند ناهمگن با ساختار دوسویه و در حضور داده‌های ازدست رفته، تاخیر ارتباطی زمان-متغیر و تاخیر عملگریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آیت ا... بروجردی، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue4
dc.citation.spage7
dc.citation.epage7


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد