| dc.contributor.author | غائبی, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | فیلی, میلاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | رستم زاده, هادی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:20:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:20:55Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:20:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:20:55Z | |
| dc.date.issued | 2021-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-12-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-09-29 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | غائبی, هادی, فیلی, میلاد, رستم زاده, هادی. (1400). طراحی و ارزیابی چرخه ترکیبی جدید توان و تبرید با دو تبخیرکننده، با استفاده از سیال کاری زئوتروپیک. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(5), 15-15. doi: 10.22060/mej.2020.17567.6620 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17567.6620 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3927.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801195 | |
| dc.description.abstract | در سالهای اخیر شاهد افزایش نیاز شدید به بارهای برودتی تعدیل پذیر در زمینههای کاری مختلف هستیم. با توجه به اینکه روش-های متنوعی برای رفع این نیاز ابداع شده است، به نظر میرسد که پیشنهاد یک سیستم با بازده انرژی بالا، همراه با کارکرد همزمان دو تبخیر کننده در دماهای کاری مختلف میتواند مفید واقع بشود. همچنین برای این منظور استفاده از چرخه ترکیبی تولید توان و تبرید با بازیافت گرمای اتلافی موتور دیزلی دریایی میتواند بسیار مناسب باشد. بنابراین برای تحقق این هدف، یک چرخه ترکیبی جدید همراه با دو تبخیر کننده مبتنی بر چرخه رنکین دو مرحلهای و چرخه تبرید اجکتوری در این مقاله ارائه شده است و به جای استفاده از سیالات کاری معمولی، از مخلوطهای زئوتروپیک به عنوان سیال کاری در این سیستم استفاده شده و نتایج از دیدگاه قانون اول و دوم ترمودینامیک مورد بحث قرار میگیرد. نتایج نشان میدهد که در میان تمام مخلوطهای دوجزئی، استفاده از مخلوط R142/Pentane با کسر جرمی 51 به 49 درصد منجر به دستیابی به حداکثر بازده انرژی % 28/43 و ظرفیت تبریدkW 36/166 شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2202 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17567.6620 | |
| dc.subject | بازیافت گرمای اتلافی | fa_IR |
| dc.subject | موتور دیزل دریایی | fa_IR |
| dc.subject | دو تبخیر کننده | fa_IR |
| dc.subject | مخلوط زئوتروپیک | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل اگزژی و ترمواکونومیک سامانههای حرارتی | fa_IR |
| dc.title | طراحی و ارزیابی چرخه ترکیبی جدید توان و تبرید با دو تبخیرکننده، با استفاده از سیال کاری زئوتروپیک | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | محقق اردبیلی-فنی و مهندسی- مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 15 | |
| dc.citation.epage | 15 | |