نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغائبی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorفیلی, میلادfa_IR
dc.contributor.authorرستم زاده, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:20:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:20:55Z
dc.date.available1400-02-17T18:20:54Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:20:55Z
dc.date.issued2021-07-23en_US
dc.date.issued1400-05-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-20en_US
dc.date.submitted1398-09-29fa_IR
dc.identifier.citationغائبی, هادی, فیلی, میلاد, رستم زاده, هادی. (1400). طراحی و ارزیابی چرخه ترکیبی جدید توان و تبرید با دو تبخیرکننده، با استفاده از سیال کاری زئوتروپیک. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(5), 15-15. doi: 10.22060/mej.2020.17567.6620fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17567.6620
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3927.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801195
dc.description.abstractدر سال‌های اخیر شاهد افزایش نیاز شدید به بارهای برودتی تعدیل پذیر در زمینه‌های کاری مختلف هستیم. با توجه به این‌که روش-های متنوعی برای رفع این نیاز ابداع شده است، به نظر می‌رسد که پیشنهاد یک سیستم با بازده انرژی بالا، همراه با کارکرد همزمان دو تبخیر کننده در دماهای کاری مختلف می‌تواند مفید واقع بشود. همچنین برای این منظور استفاده از چرخه ترکیبی تولید توان و تبرید با بازیافت گرمای اتلافی موتور دیزلی دریایی می‌تواند بسیار مناسب ‌باشد. بنابراین برای تحقق این هدف، یک چرخه ترکیبی جدید همراه با دو تبخیر کننده مبتنی بر چرخه رنکین دو مرحله‌ای و چرخه تبرید اجکتوری در این مقاله ارائه شده است و به جای استفاده از سیالات کاری معمولی، از مخلوط‌های زئوتروپیک به عنوان سیال کاری در این سیستم استفاده شده و نتایج از دیدگاه قانون اول و دوم ترمودینامیک مورد بحث قرار می‌گیرد. نتایج نشان می‌دهد که در میان تمام مخلوط‌های دوجزئی، استفاده از مخلوط R142/Pentane با کسر جرمی 51 به 49 درصد منجر به دستیابی به حداکثر بازده انرژی % 28/43 و ظرفیت تبریدkW 36/166 شده است.fa_IR
dc.format.extent2202
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17567.6620
dc.subjectبازیافت گرمای اتلافیfa_IR
dc.subjectموتور دیزل دریاییfa_IR
dc.subjectدو تبخیر کنندهfa_IR
dc.subjectمخلوط زئوتروپیکfa_IR
dc.subjectتحلیل اگزژی و ترمواکونومیک سامانه‌های حرارتیfa_IR
dc.titleطراحی و ارزیابی چرخه ترکیبی جدید توان و تبرید با دو تبخیرکننده، با استفاده از سیال کاری زئوتروپیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمحقق اردبیلی-فنی و مهندسی- مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue5
dc.citation.spage15
dc.citation.epage15


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد