• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و ارزیابی چرخه ترکیبی جدید توان و تبرید با دو تبخیرکننده، با استفاده از سیال کاری زئوتروپیک

    (ندگان)پدیدآور
    غائبی, هادیفیلی, میلادرستم زاده, هادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.150 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال‌های اخیر شاهد افزایش نیاز شدید به بارهای برودتی تعدیل پذیر در زمینه‌های کاری مختلف هستیم. با توجه به این‌که روش-های متنوعی برای رفع این نیاز ابداع شده است، به نظر می‌رسد که پیشنهاد یک سیستم با بازده انرژی بالا، همراه با کارکرد همزمان دو تبخیر کننده در دماهای کاری مختلف می‌تواند مفید واقع بشود. همچنین برای این منظور استفاده از چرخه ترکیبی تولید توان و تبرید با بازیافت گرمای اتلافی موتور دیزلی دریایی می‌تواند بسیار مناسب ‌باشد. بنابراین برای تحقق این هدف، یک چرخه ترکیبی جدید همراه با دو تبخیر کننده مبتنی بر چرخه رنکین دو مرحله‌ای و چرخه تبرید اجکتوری در این مقاله ارائه شده است و به جای استفاده از سیالات کاری معمولی، از مخلوط‌های زئوتروپیک به عنوان سیال کاری در این سیستم استفاده شده و نتایج از دیدگاه قانون اول و دوم ترمودینامیک مورد بحث قرار می‌گیرد. نتایج نشان می‌دهد که در میان تمام مخلوط‌های دوجزئی، استفاده از مخلوط R142/Pentane با کسر جرمی 51 به 49 درصد منجر به دستیابی به حداکثر بازده انرژی % 28/43 و ظرفیت تبریدkW 36/166 شده است.
    کلید واژگان
    بازیافت گرمای اتلافی
    موتور دیزل دریایی
    دو تبخیر کننده
    مخلوط زئوتروپیک
    تحلیل اگزژی و ترمواکونومیک سامانه‌های حرارتی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2021-07-23
    1400-05-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    محقق اردبیلی-فنی و مهندسی- مهندسی مکانیک
    گروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی
    گروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17567.6620
    https://mej.aut.ac.ir/article_3927.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801195

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب