نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوابی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorغفاری, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:14:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:14:06Z
dc.date.available1400-02-17T18:14:05Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:14:06Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-24en_US
dc.date.submitted1398-04-03fa_IR
dc.identifier.citationنوابی, محمد, غفاری, حامد. (1400). کنترل پرواز هواپیمای ناپایدار بر اساس نابرابری ماتریسی خطی با احتساب قیود کنترلی و اشباع. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 18-18. doi: 10.22060/mej.2019.16642.6404fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16642.6404
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3751.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801137
dc.description.abstractدر این مقاله از محدودیت در ظرفیت عملگرها به عنوان نقش کلیدی در طراحی سیستم کنترل پرواز هواپیما استفاده شده است. به منظور تضمین عملکرد و پایداری سیستم‌های کنترل پرواز در حضور اشباع، در ناحیه پرواز در زوایای حمله بالا، توسعه روش نابرابری ماتریسی خطی، تکنیک‌های بهینه‌سازی و روش‌های حل عددی و تلفیق این روش‌ها با کنترلرهایی که با اشباع روبرو می‌شوند، مطرح می‌شود. همچنین در این مقاله، از تلفیق دو روش ضدجمع‌شوندگی و روش مستقیم اشباع، در مساله ردیابی زاویه مسیر پرواز پرداخته می‌شود. برای این هدف، مدل غیرخطی هواپیمای مورد بررسی مدل‌سازی وشبیه‌سازی شده و مدل خطی در نقاط شرایط کاری تریم بدست آمده است. سپس کنترلر نامی برای مانور ردیابی زاویه مسیر پرواز بدون در نظر گرفتن اشباع طراحی می‌شود. در ادامه با در نظر گرفتن ماکزیمم اغتشاش وارده بر مانور هواپیما، کنترلر امن که تضمین عملکرد و پایداری را داشته‌باشد طراحی شده و تکنیک زمان‌بندی بهره‌ها برای جلوگیری از محافظه‌کاری در استفاده از کنترلرها اعمال می‌شود. نتایج برای مدل غیرخطی و خطی هواپیمای مورد بررسی در ردیابی زاویه مسیر پرواز در زوایای حمله بالا با احتساب قیود کنترلی و اشباع در حالت شرایط کاری ناپایدار ارائه می‌شود. نتایج شبیه سازی بیانگر بهبود روش کنترلی فوق برای هواپیمای ناپایدار می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent946
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16642.6404
dc.subjectقیود کنترلی و اشباعfa_IR
dc.subjectروش نابرابری ماتریسی خطیfa_IR
dc.subjectهواپیماfa_IR
dc.subjectزمان بندی بهره‌هاfa_IR
dc.subjectکنترلر ضدجمع شوندگیfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.subjectهدایت و ناوبریfa_IR
dc.titleکنترل پرواز هواپیمای ناپایدار بر اساس نابرابری ماتریسی خطی با احتساب قیود کنترلی و اشباعfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage18
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد