| dc.contributor.author | خان کلانتری, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | حاجی زاده, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | حیدری, کاظم | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدخانی, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:13:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:13:39Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:13:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:13:39Z | |
| dc.date.issued | 2021-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-03-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خان کلانتری, سعید, حاجی زاده, محسن, حیدری, کاظم, محمدخانی, حسن. (1400). طراحی قانون هدایت کنترل مود لغزشی به منظور کنترل زمان برخورد با هدف مانوردار. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 14-14. doi: 10.22060/mej.2020.15933.6232 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.15933.6232 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3781.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801133 | |
| dc.description.abstract | کنترل زمان برخورد موشک با هدف دارای مانور در کاربردهایی همچون حمله گروهی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، به منظور کنترل زمان برخورد موشک با هدف مانور دار، قانون هدایت مبتنی بر روش مود لغزشی پیشنهاد گردیده است. بدین منظور، با در نظر گرفتن دینامیک غیر خطی برای سیستم هدایت و انتخاب سطح لغزش مناسب، به طراحی کنترل کننده مود لغزشی پرداخته و با استفاده از روش لیاپانوف، شرط کافی برای پایداری سیستم حاصل ارائه شده است. سطح لغزش به نحوی انتخاب میشود که کنترل مود لغزشی به صورت همزمان نرخ خط دید و خطای زمان باقیمانده تا هدف را صفر و بدین صورت برخورد در زمان مطلوب را تضمین مینماید. با در نظر گرفتن معادلات دینامیک غیر خطی هدف دارای مانور در طراحی، کنترل کننده پیشنهادی رسیدن موشک به هدف مانور دار را در زمان برخورد مطلوب تضمین خواهد کرد. در روش پیشنهادی نیاز به در نظر گرفتن فرضیاتی چون کوچک بودن زاویه ی مسیر پرواز و ایستا بودن هدف نمیباشد. با بهره گیری از مثالی شبیه سازی، کارایی روش پیشنهادی در سناریوهای مختلف (هدف ایستا و مانوردار) و با در نظر گرفتن زمان های متفاوت برای برخورد صورت پذیرفته و کارآمدی و برتری آن در مقایسه با سایر روش ها نشان داده شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 830 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.15933.6232 | |
| dc.subject | قانون هدایت | fa_IR |
| dc.subject | کنترل مود لغزشی | fa_IR |
| dc.subject | زمان برخورد | fa_IR |
| dc.subject | هدف مانوردار | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک غیر خطی و آشوب | fa_IR |
| dc.subject | علوم و مهندسی فضایی | fa_IR |
| dc.title | طراحی قانون هدایت کنترل مود لغزشی به منظور کنترل زمان برخورد با هدف مانوردار | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده برق، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه امام حسین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده برق، دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده هوا فضا، دانشگاه امام حسین، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 14 | |
| dc.citation.epage | 14 | |