نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان کلانتری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorحاجی زاده, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorمحمدخانی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:13:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:13:39Z
dc.date.available1400-02-17T18:13:38Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:13:39Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-06en_US
dc.date.submitted1397-12-15fa_IR
dc.identifier.citationخان کلانتری, سعید, حاجی زاده, محسن, حیدری, کاظم, محمدخانی, حسن. (1400). طراحی قانون هدایت کنترل مود لغزشی به منظور کنترل زمان برخورد با هدف مانوردار. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 14-14. doi: 10.22060/mej.2020.15933.6232fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.15933.6232
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3781.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801133
dc.description.abstractکنترل زمان برخورد موشک با هدف دارای مانور در کاربردهایی همچون حمله گروهی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، به منظور کنترل زمان برخورد موشک با هدف مانور دار، قانون هدایت مبتنی بر روش مود لغزشی پیشنهاد گردیده است. بدین منظور، با در نظر گرفتن دینامیک غیر خطی برای سیستم هدایت و انتخاب سطح لغزش مناسب، به طراحی کنترل کننده مود لغزشی پرداخته و با استفاده از روش لیاپانوف، شرط کافی برای پایداری سیستم حاصل ارائه شده است. سطح لغزش به نحوی انتخاب می‌شود که کنترل مود لغزشی به صورت همزمان نرخ خط دید و خطای زمان باقیمانده تا هدف را صفر و بدین صورت برخورد در زمان مطلوب را تضمین می‌نماید. با در نظر گرفتن معادلات دینامیک غیر خطی هدف دارای مانور در طراحی، کنترل کننده پیشنهادی رسیدن موشک به هدف مانور دار را در زمان برخورد مطلوب تضمین خواهد کرد. در روش پیشنهادی نیاز به در نظر گرفتن فرضیاتی چون کوچک بودن زاویه ی مسیر پرواز و ایستا بودن هدف نمی‌باشد. با بهره گیری از مثالی شبیه سازی، کارایی روش پیشنهادی در سناریوهای مختلف (هدف ایستا و مانوردار) و با در نظر گرفتن زمان های متفاوت برای برخورد صورت پذیرفته و کارآمدی و برتری آن در مقایسه با سایر روش‌ ها نشان داده شده است.fa_IR
dc.format.extent830
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.15933.6232
dc.subjectقانون هدایتfa_IR
dc.subjectکنترل مود لغزشیfa_IR
dc.subjectزمان برخوردfa_IR
dc.subjectهدف مانوردارfa_IR
dc.subjectدینامیک غیر خطی و آشوبfa_IR
dc.subjectعلوم و مهندسی فضاییfa_IR
dc.titleطراحی قانون هدایت کنترل مود لغزشی به منظور کنترل زمان برخورد با هدف مانوردارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه امام حسینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوا فضا، دانشگاه امام حسین، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage14
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد