نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفتاحی, لالهfa_IR
dc.contributor.authorعلی‌پور, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:13:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:13:27Z
dc.date.available1400-02-17T18:13:26Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:13:27Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-11en_US
dc.date.submitted1398-04-20fa_IR
dc.identifier.citationفتاحی, لاله, علی‌پور, علیرضا. (1400). شبیه‌سازی عددی رفتار ارتعاشی دیواره یک محفظه احتراق آزمایشگاهی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 12-12. doi: 10.22060/mej.2019.16466.6432fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16466.6432
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3675.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801131
dc.description.abstractمحفظه احتراق یکی از اجزای مهم سیستم‌های تولید توان است که عملکرد مناسب آن در راندمان سیستم و نیز میزان آلایندگی تاثیر مستقیم دارد. افزایش روزافزون آلاینده‌های ناشی از محفظه‌های احتراق موجب توسعه روش‌های نوین احتراقی مانند احتراق رقیق پیش‌آمیخته برای جایگزینی با شعله‌های سنتی غیرپیش‌آمیخته شده است، اما‌ این نوع احتراق بیشتر از احتراق سنتی در معرض ناپایداری‌ها و نوسانات فشار و سرعت است که تبدیل به یک چالش برای سازندگان محفظه‌های احتراق شده است. به دلیل حرارت بالای محفظه، برهمکنش بین حرارت آزاد شده و امواج اکوستیک موجود در محفظه احتراق می‌تواند منجر به تقویت امواج فشاری و ‌ایجاد نویز و صدا و ‌ایجاد ارتعاش در دیواره محفظه احتراق می‌شود که در صورت تداوم، می‌تواند موجب خرابی ناشی از خستگی شود. در پژوهش حاضر، ابتدا ارتعاشات آزاد دیواره محفظه در حالت سرد بررسی می‌شود و مدل اجزای محدود آن با بهره‌گیری از پارامترهای مودال تجربی به‌روز ‌می‌گردد. به منظور مدلسازی رفتار ارتعاشی دیواره در حالت گرم، ابتدا فرایند به‌روزرسانی مدل انجام شده و سپس با بهره‎گیری از نتایج حاصل از تحلیل جریان درون محفظه، با درنظر گرفتن شعله به عنوان یک منبع آکوستیک، پاسخ گذرای دیواره محاسبه می‌شود. با مدلسازی اجزای محدود ارتعاشات آزاد دیواره محفظه و تحلیل مودال در حالت سرد و گرم، علیرغم ساده‌سازی‌های انجام شده جهت کاهش حجم محاسبات، پارامترهای مودال دیواره با دقت قابل قبولی تخمین زده شده و با تحلیل گذرا نیز دامنه سرعت دیواره در اثر نوسانات فشاری ناشی از احتراق در بازه زمانی موردبررسی با دقت قابل قبولی پیش‌بینی شده است.fa_IR
dc.format.extent1149
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16466.6432
dc.subjectارتعاشاتfa_IR
dc.subjectمحفظه احتراقfa_IR
dc.subjectبرهمکنش سازه و سیالfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectکنترل ارتعاشات و صداfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی عددی رفتار ارتعاشی دیواره یک محفظه احتراق آزمایشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage12
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد