نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسم زاده مقدم, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمیان, سیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:12:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:12:19Z
dc.date.available1400-02-17T18:12:18Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:12:19Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-10en_US
dc.date.submitted1398-03-20fa_IR
dc.identifier.citationقاسم زاده مقدم, مجتبی, هاشمیان, سیدعلی. (1400). بررسی عددی اثر جنس و ضخامت پوسته در مکانیک برخورد کلاه ایمنی موتورسیکلت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 2-2. doi: 10.22060/mej.2020.16512.6379fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16512.6379
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3784.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801121
dc.description.abstractدر تصادفات موتورسیکلت، شتاب وارد بر سر ناشی از برخورد، خطر بسیار زیادی برای سلامتی موتورسوار و سرنشینان دارد. در این پژوهش با استفاده از مدل اجزاء محدود به تحلیل دینامیکی برخورد مجموعه کلاه ایمنی شامل سر، پوسته، فوم، بالشتک و بند پارچه‌ای برای بررسی اثر ضخامت و جنس پوسته بر معیار آسیب سر (اچ آی سی) پرداخته شده است. کلاه‌ایمنی از نوع جلوباز با در نظرگرفتن سه جنس رایج انتخاب شد. در بیشتر تصادفات در لحظه برخورد سر با زمین، نحوه قرارگیری سر به صورت مایل می‌باشد. در مدل شبیه‌سازی شده این مقاله، در برخورد نیز سر به صورت مایل قرار گرفته است. نتایج به دست ‌آمده از این تحقیق با نتایج آزمایشات تجربی و مقالات معتبر تایید شده اند. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که ضخامت بهینه‌ای برای کلاه‌ایمنی صرف نظر از جنس آن وجود دارد. برای تعیین ضخامت بهینه باید مصالحه‌ای بین پارامترهای مختلفی چون معیار آسیب سر، شکست پوسته، وزن و قیمت انجام شود. طبق نتایج به دست آمده، در صورتی که ضخامت افزایش یابد، وزن کلاه و دامنه تغییرات شتاب وارد بر سر افزایش یافته و همچنین احتمال شکست پوسته کاهش می‌یابد. در صورتی که با کاهش ضخامت، علی رغم کاهش شتاب وارد بر سر، تنش ایجاد شده در پوسته افزایش یافته و منجر به شکست آن می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1418
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16512.6379
dc.subjectکلاه ایمنیfa_IR
dc.subjectروش اجزاء محدودfa_IR
dc.subjectبرخورد مایلfa_IR
dc.subjectمعیار آسیب سرfa_IR
dc.subjectآزمایش ضربهfa_IR
dc.subjectمسائل برخورد و نفوذfa_IR
dc.subjectمکانیک ضربهfa_IR
dc.titleبررسی عددی اثر جنس و ضخامت پوسته در مکانیک برخورد کلاه ایمنی موتورسیکلتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی / دانشگاه حکیم‌سبزواری، سبزوارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه حکیم سبزواری-دانشکده فنی و مهندسی- گروه مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد