| dc.contributor.author | قاسم زاده مقدم, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمیان, سیدعلی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:12:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:12:19Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:12:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:12:19Z | |
| dc.date.issued | 2021-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-06-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-03-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قاسم زاده مقدم, مجتبی, هاشمیان, سیدعلی. (1400). بررسی عددی اثر جنس و ضخامت پوسته در مکانیک برخورد کلاه ایمنی موتورسیکلت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(2), 2-2. doi: 10.22060/mej.2020.16512.6379 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16512.6379 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3784.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801121 | |
| dc.description.abstract | در تصادفات موتورسیکلت، شتاب وارد بر سر ناشی از برخورد، خطر بسیار زیادی برای سلامتی موتورسوار و سرنشینان دارد. در این پژوهش با استفاده از مدل اجزاء محدود به تحلیل دینامیکی برخورد مجموعه کلاه ایمنی شامل سر، پوسته، فوم، بالشتک و بند پارچهای برای بررسی اثر ضخامت و جنس پوسته بر معیار آسیب سر (اچ آی سی) پرداخته شده است. کلاهایمنی از نوع جلوباز با در نظرگرفتن سه جنس رایج انتخاب شد. در بیشتر تصادفات در لحظه برخورد سر با زمین، نحوه قرارگیری سر به صورت مایل میباشد. در مدل شبیهسازی شده این مقاله، در برخورد نیز سر به صورت مایل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده از این تحقیق با نتایج آزمایشات تجربی و مقالات معتبر تایید شده اند. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که ضخامت بهینهای برای کلاهایمنی صرف نظر از جنس آن وجود دارد. برای تعیین ضخامت بهینه باید مصالحهای بین پارامترهای مختلفی چون معیار آسیب سر، شکست پوسته، وزن و قیمت انجام شود. طبق نتایج به دست آمده، در صورتی که ضخامت افزایش یابد، وزن کلاه و دامنه تغییرات شتاب وارد بر سر افزایش یافته و همچنین احتمال شکست پوسته کاهش مییابد. در صورتی که با کاهش ضخامت، علی رغم کاهش شتاب وارد بر سر، تنش ایجاد شده در پوسته افزایش یافته و منجر به شکست آن میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1418 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16512.6379 | |
| dc.subject | کلاه ایمنی | fa_IR |
| dc.subject | روش اجزاء محدود | fa_IR |
| dc.subject | برخورد مایل | fa_IR |
| dc.subject | معیار آسیب سر | fa_IR |
| dc.subject | آزمایش ضربه | fa_IR |
| dc.subject | مسائل برخورد و نفوذ | fa_IR |
| dc.subject | مکانیک ضربه | fa_IR |
| dc.title | بررسی عددی اثر جنس و ضخامت پوسته در مکانیک برخورد کلاه ایمنی موتورسیکلت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی / دانشگاه حکیمسبزواری، سبزوار | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه حکیم سبزواری-دانشکده فنی و مهندسی- گروه مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 2 | |
| dc.citation.epage | 2 | |