نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهمنی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorمظاهری, کیومرثfa_IR
dc.contributor.authorعلیپور, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:10:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:10:34Z
dc.date.available1400-02-17T18:10:33Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:10:34Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-03en_US
dc.date.submitted1397-08-12fa_IR
dc.identifier.citationبهمنی, احسان, مظاهری, کیومرث, علیپور, علیرضا. (1400). شبیه سازی یک بعدی احتراق ترکیب های مختلف گاز طبیعی غنی شده با هیدروژن. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(1), 5-5. doi: 10.22060/mej.2019.15240.6071fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15240.6071
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3477.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801105
dc.description.abstractتوربین های گازی زمینی یکی از پرکاربردترین توربین ها می باشند که سوخت اصلی آنها گاز طبیعی است. بدلیل تغییر ترکیب گاز طبیعی تولید شده در پالایشگاه ها در زمان ها و مکان های مختلف، و همچنین تغییر ترکیب سوخت در خطوط گازرسانی به نیروگاه ها، خواص احتراقی ترکیب های مختلف، تغییر کرده و در بعضی اوقات، تاثیرات مضری را برجای می گذارد. به همین دلیل، روش هایی پیشنهاد شده است که تاثیرات منفی احتراق نامطلوب ایجاد شده در سوخت های هیدروکربنی به حداقل برسد که یکی از این روش ها، تزریق هیدروژن است. هیدروژن بدلیل دارا بودن خواصی همچون انرژی اشتعال پایین، واکنش پذیری بالا، قدرت نفوذ بالا و سرعت سوزش بالا، یک افزودنی خوب برای بهبود احتراق سوخت های هیدروکربنی بشمار می رود. در این پژوهش نیز سعی شده است که تاثیر دو سینتیک شیمیایی مختلف، تاثیر تغییر ترکیب سوخت گاز طبیعی و همچنین افزودن هیدروژن بمنظور بهبود احتراق ترکیب های مختلف سوخت و تاثیر فشار بر مشخصه های احتراقی بررسی شود. مشاهده شده است که در شرایط کاری درنظر گرفته شده در این پژوهش، سینتیک GRI3.0 عملکرد بهتری نسبت به سینتیک AramcoMech1.3 دارد. همچنین افزودن 10 درصد هیدروژن، باعث بهبود خواص احتراقی مورد بررسی از جمله بازه پایداری احتراق، شده است. با افزایش فشار نیز می توان به مقادیر بالاتری از دما و سرعت سوزش آرام دست پیدا کرد و بازه پایداری احتراق را گسترش داد.fa_IR
dc.format.extent1193
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15240.6071
dc.subjectتوربین گازی زمینیfa_IR
dc.subjectتزریق هیدروژنfa_IR
dc.subjectسینتیک GRI3.0fa_IR
dc.subjectسینتیک AramcoMech1.3fa_IR
dc.subjectتاثیر فشار بر محدوده شعله وریfa_IR
dc.subjectاحتراق و جریان های واکنشیfa_IR
dc.subjectسوخت های جایگزینfa_IR
dc.titleشبیه سازی یک بعدی احتراق ترکیب های مختلف گاز طبیعی غنی شده با هیدروژنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentشهید چمران اهواز-مهندسی- گروه مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5
nlai.contributor.orcid0000-0002-9027-0228


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد