نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنشاط, الههfa_IR
dc.contributor.authorناظمیان, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorخوشبختی, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:10:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:10:09Z
dc.date.available1400-02-17T18:10:08Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:10:09Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-17en_US
dc.date.submitted1397-09-26fa_IR
dc.identifier.citationنشاط, الهه, ناظمیان, مهرداد, خوشبختی, رحیم. (1400). بررسی تاثیر زمان شروع پاشش بر ظرفیت بازیافت حرارت هدر رفتی در موتورهای RCCI. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(1), 1-1. doi: 10.22060/mej.2019.15465.6128fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15465.6128
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3415.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801101
dc.description.abstractبخش عمده‌ای از انرژی ورودی به سیلندر در یک موتور احتراق داخلی توسط عوامل مختلفی تلف می‌شود و فقط حدود یک سوم از این انرژی به کار مفید تبدیل می‌گردد. بنابراین ارائه راه‌حل‌هایی که بتواند بخشی از انرژی تلف شده موتور را بازیابی کند قابل توجه و مفید می‌باشد. در این مطالعه به بررسی تاثیر زمان شروع پاشش در موتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشی بر ظرفیت حرارت هدر رفتی بازیافتی در این موتورها، پرداخته شده است. از همین رو از یک مدل دینامیک سیالات محاسباتی برای شبیه‌سازی موتور استفاده شده است. در ابتدا مدل با استفاده از داده‌های تجربی صحت‌سنجی شده و سپس زمان شروع پاشش سوخت دیزل تغییر داده شده و اثرات آنها بر روی نابودی اگزرژی، ضریب بهره وری، توان خروجی از موتور و آلاینده های تولیدی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان دادند که با زودهنگام کردن زمان شروع پاشش سوخت پارامترهای عملکردی همانند بازده قانون اول ترمودینامیک و آلاینده‌هایی خروجی از موتور از قبیل هیدروکربن‌های نسوخته و کربن مونواکسید به ترتیب افزایش و کاهش پیدا کرده‌اند. به علاوه اگزرژی حاصل از انتقال حرارت به دلیل بالا بودن انتقال حرارت در اثر بالا بودن دمای بار داخل سیلندر، افزایش یافته و همچنین بالا بودن دما باعث شده است که بازگشت‌ناپذیری به دلیل افزایش تعداد واکنش‌های شیمیایی افزایش یابد. زودهنگام کردن زمان آغاز پاشش سوخت، ضریب بهره وری سیستم را افزایش داده و بالاترین مقدار ضریب بهره‌وری در زمان شروع پاشش سوخت 20 درجه قبل از نقطه مرگ بالا ایجاد شده است.fa_IR
dc.format.extent906
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15465.6128
dc.subjectموتورهای اشتعال تراکمی کنترل واکنشیfa_IR
dc.subjectبازیافت حرارت هدر رفتfa_IR
dc.subjectزمان شروع پاششfa_IR
dc.subjectنابودی اگزرژیfa_IR
dc.subjectضریب بهره‌وریfa_IR
dc.subjectراهکارهای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در موتورهای درونسوزfa_IR
dc.subjectفن آوری های نوظهور در موتور های درونسوزfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر زمان شروع پاشش بر ظرفیت بازیافت حرارت هدر رفتی در موتورهای RCCIfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی سهند-مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.contributor.departmentاستادfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد