نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی میرعزیزی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorکمالی, نقیfa_IR
dc.contributor.authorداودی, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T16:16:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T16:16:46Z
dc.date.available1400-02-17T16:16:45Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T16:16:46Z
dc.date.issued2021-02-01en_US
dc.date.issued1399-11-13fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی میرعزیزی, محمدرضا, کمالی, نقی, داودی, رسول. (1399). بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه‌ها. مجله علوم پزشکی رازی, 27(12), 23-31.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6680-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799871
dc.description.abstractزمینه و هدف: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی از جمله دانشگاه فرهنگیان زمانی می‌توانند در انجام مدیریت کیفیت فراگیر موفق شوند که ابتدا نسبت به شناسایی مؤلفه‌های شرایط مطلوب استقرار مدیریت کیفیت فراگیر اقدام نماید که در این زمینه پژوهشی یافت نشد؛ لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل علّی و مؤثر بر استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه‌ها که به صورت مطالعه موردی در دانشگاه فرهنگیان در سال 99-1398 انجام گردید. روش کار: روش ﭘﮋوﻫﺶﻛﻴﻔﻲ مبتنی بر رویکرد ﻧﻈﺮﻳﺔ داده ﺑﻨﻴﺎد بوده است. در اﻳﻦ پژوهش جامعه آماری شامل صاحب‌نظران و اساتید حوزه مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان کشور بودند که از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 14 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد. جهت تجزیه و تحلیل مصاحبه‌ها از روش تحلیل محتوا استفاده گردید. یافته­ ها: یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که مهم­ترین عوامل علّی و مؤثر حاکم بر سازمان، رضایت مشتری، رشد حرفه­ای معلمان، نوآوری در سازمان، اعتماد و مشارکت سازمانی جهت استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان می‌باشند. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش در بخش شرایط علّی، رضایت‌مندی مشتری از طریق الزام مسئولیت پذیری و پاسخگویی، الزام اخلاقی، الزام رقابتی در راستای رضایت مشتری و الزام حرفه‌ای در ارتباط با رضایت مشتری و رشد حرفه ای معلمان از طریق کاهش فرسودگی شغلی معلمان و رشد حرفه‌ای، ارتقای حرفه‌ای، روابط و تعاملات صمیمانه در بین معلمان و نوآوری در سازمان از طریق نو بودن ساختار دانشگاه فرهنگیان، شیوه‌های نوین مدیریت، ارتقای یادگیری گروهی، آینده‎نگری و بهبود مداوم و کاهش هزینه‌های توسعه و زمان و اعتماد و مشارکت سازمانی از طریق روابط صمیمانه بین دانشجو- معلمان با یکدیگر، اعتماد و مشارکت سازمانی، تشریک مساعی و مدیریت منعطف به دست می‌آید.  fa_IR
dc.format.extent671
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانشگاه فرهنگیانfa_IR
dc.subjectرضایت مشتریfa_IR
dc.subjectرشد حرفه‌ای معلمانfa_IR
dc.subjectنوآوری در سازمانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue12
dc.citation.spage23
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد