• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 27, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 27, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی میرعزیزی, محمدرضاکمالی, نقیداودی, رسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    671.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی از جمله دانشگاه فرهنگیان زمانی می‌توانند در انجام مدیریت کیفیت فراگیر موفق شوند که ابتدا نسبت به شناسایی مؤلفه‌های شرایط مطلوب استقرار مدیریت کیفیت فراگیر اقدام نماید که در این زمینه پژوهشی یافت نشد؛ لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل علّی و مؤثر بر استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه‌ها که به صورت مطالعه موردی در دانشگاه فرهنگیان در سال 99-1398 انجام گردید. روش کار: روش ﭘﮋوﻫﺶﻛﻴﻔﻲ مبتنی بر رویکرد ﻧﻈﺮﻳﺔ داده ﺑﻨﻴﺎد بوده است. در اﻳﻦ پژوهش جامعه آماری شامل صاحب‌نظران و اساتید حوزه مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان کشور بودند که از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 14 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد. جهت تجزیه و تحلیل مصاحبه‌ها از روش تحلیل محتوا استفاده گردید. یافته­ ها: یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که مهم­ترین عوامل علّی و مؤثر حاکم بر سازمان، رضایت مشتری، رشد حرفه­ای معلمان، نوآوری در سازمان، اعتماد و مشارکت سازمانی جهت استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه فرهنگیان می‌باشند. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش در بخش شرایط علّی، رضایت‌مندی مشتری از طریق الزام مسئولیت پذیری و پاسخگویی، الزام اخلاقی، الزام رقابتی در راستای رضایت مشتری و الزام حرفه‌ای در ارتباط با رضایت مشتری و رشد حرفه ای معلمان از طریق کاهش فرسودگی شغلی معلمان و رشد حرفه‌ای، ارتقای حرفه‌ای، روابط و تعاملات صمیمانه در بین معلمان و نوآوری در سازمان از طریق نو بودن ساختار دانشگاه فرهنگیان، شیوه‌های نوین مدیریت، ارتقای یادگیری گروهی، آینده‎نگری و بهبود مداوم و کاهش هزینه‌های توسعه و زمان و اعتماد و مشارکت سازمانی از طریق روابط صمیمانه بین دانشجو- معلمان با یکدیگر، اعتماد و مشارکت سازمانی، تشریک مساعی و مدیریت منعطف به دست می‌آید.  
    کلید واژگان
    دانشگاه فرهنگیان
    رضایت مشتری
    رشد حرفه‌ای معلمان
    نوآوری در سازمان
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2021-02-01
    1399-11-13
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6680-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799871

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب