نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسمیعی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorلطفی زاده, فرشتهfa_IR
dc.contributor.authorحیدر زاده, کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorترابیان, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T16:16:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T16:16:10Z
dc.date.available1400-02-17T16:16:09Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T16:16:10Z
dc.date.issued2020-11-01en_US
dc.date.issued1399-08-11fa_IR
dc.identifier.citationسمیعی, ابراهیم, لطفی زاده, فرشته, حیدر زاده, کامبیز, ترابیان, محسن. (1399). تاثیر راحتی خدمات بر واکنش‌های شناختی و رفتاری مشتریان فروشگاه‎های زنجیره‎ای با تعدیل نقش هیجان. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 162-173.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6521-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799865
dc.description.abstractزمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر محرک شناختی (راحتی خدمات) بر واکنش‌های شناختی و رفتاری (ارزش اقتصادی، رضایت و وفاداری) با نقش تعدیل‌کننده محرک هیجانی (لذت و برانگیختگی) مشتریان فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای در کشور انجام گرفته است. روش کار: پژوهش با رویکرد همبستگی در جامعه آماری مشتریان فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای کشور‌ اجرا و شواهد پژوهش به صورت خوشه‌ای طبقه‌ای و تصادفی ساده از 289 نفر از مشتریان دو فروشگاه زنجیره در 9 استان کشور با کاربرد پرسش‌نامه گردآوری شده است. در مطالعه کیفی تعداد هشت نفر از خبرگان شامل دو نفر از اساتید دکتری بازاریابی و شش نفر از مدیران فروشگاه‎های زنجیره‎ای به صورت نمونه‎گیری قضاوتی و به روش گلوله برفی انتخاب شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج نشان داده است که هر یک از پنج بعد راحتی خدمات شامل: راحتی تصمیم‎گیری، راحتی دسترسی، راحتی کسب منافع، راحتی معامله و راحتی پس از خرید بر واکنش‌های شناختی و رفتاری مشتریان تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین محرک هیجانی ضمن اینکه واکنش‌های شناختی و رفتاری را به صورت مثبت و معنادار تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه تأثیر ابعاد راحتی خدمات بر آن‌ها تعدیل کرده و به بیان دیگر تأثیر تعاملی را افزایش می‌دهد. شاخص‌های برازندگی از توانمندی مدل پشتیبانی و بخش اندازه‌گیری بر اساس شاخص‌های بارعاملی، بار چندبخشی، روایی همگرایی و واگرایی و ضرایب آلفای کرونباخ و ترکیبی از اعتبار و روایی سازه‌ها حمایت کرده است. نتیجه‌گیری: به نظر می رسد که تمرکز بر محرک‌های شناختی و هیجانی می‌تواند واکنش مثبت شناختی و رفتاری مشتریان را برانگیزد.fa_IR
dc.format.extent998
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمحرک‌ شناختیfa_IR
dc.subjectمحرک هیجانیfa_IR
dc.subjectواکنش شناختی و واکنش هیجانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتاثیر راحتی خدمات بر واکنش‌های شناختی و رفتاری مشتریان فروشگاه‎های زنجیره‎ای با تعدیل نقش هیجانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، تاکستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue9
dc.citation.spage162
dc.citation.epage173


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد