نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزربخش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorعلم, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorضرغامی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T16:16:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T16:16:04Z
dc.date.available1400-02-17T16:16:03Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T16:16:04Z
dc.date.issued2020-11-01en_US
dc.date.issued1399-08-11fa_IR
dc.identifier.citationزربخش, علیرضا, علم, شهرام, ضرغامی, مهدی. (1399). بررسی وضعیت شاخص‌های شخصیتی، روانشناختی و فرهنگی بر توانمندسازی دبیران. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 151-161.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6468-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799864
dc.description.abstractزمینه و هدف: لازمه رقابت واقعی سازمان‌ها و بقاء جهت ادامه حیات، عملیاتی کردن اهداف و اجرای استراتژی‌های مناسب است. این اهداف در صورتی تحقق می‌یابد که نیروی‌انسانی توانمند شود. هدف تحقیق حاضر ارزیابی وضعیت شاخص‌های توانمندسازی در بین دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش ایران بود که قصد دارد وضعیت شاخص‌های توانمندسازی را از چند جنبه مورد بررسی و همبستگی بین آن‌ها را مشخص کند. روش ‌کار: تحقیق حاضر از نظر گردآوری اطلاعات، پیمایشی و به شکل میدانی اجرا شد. جمعیت مورد بررسی 600 نفر بودند که از میان 33201 نفر از کل دبیران آموزش و پرورش استان‌های کشور انتخاب شدند. ابزار کسب داده‌ها شامل پرسش نامه محقق ساخته بود که با استفاده از پرسش نامه باز و با مراجعه به30 نفر از متخصصین و کارشناسان خبره دراین موضوع، شاخص­های مهم و عوامل تأثیرگذار بر توانمندسازی کارکنان مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از ویرایش تبدیل به پرسش نامه بسته شد. پرسش نامه فوق دارای 6 قسمت بوده که مربوط به شاخص‌های مؤثر بر توانمندسازی نیروی انسانی (شخصیتی، انگیزشی، سازمانی، آموزشی- تخصصی، فرهنگی-اجتماعی، تجهیزات) بود. یافته‌ها: یافته‌های به دست آمده نشان داد، شش شاخص شخصیتی، انگیزشی، سازمانی، فرهنگی-اجتماعی، آموزش-تخصص و تجهیزاتی در تبیین توانمندسازی دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش نقش بسزایی ایفا می‌کنند. نتیجه‌گیری: در بین شش شاخص مورد بررسی، شاخص ویژگی شخصی در رتبه اول و از اهمیت بالایی برخوردار بود. این امر می‌تواند مبنائی برای تدوین راهبردهای مناسب منابع انسانی در دستیابی به توانمندسازی نیروی انسانی باشد.fa_IR
dc.format.extent964
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتوانمندسازیfa_IR
dc.subjectتربیت بدنیfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت شاخص‌های شخصیتی، روانشناختی و فرهنگی بر توانمندسازی دبیرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز ،ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue9
dc.citation.spage151
dc.citation.epage161


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد