| dc.contributor.author | زربخش, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | علم, شهرام | fa_IR |
| dc.contributor.author | ضرغامی, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T16:16:03Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T16:16:04Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T16:16:03Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T16:16:04Z | |
| dc.date.issued | 2020-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-08-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زربخش, علیرضا, علم, شهرام, ضرغامی, مهدی. (1399). بررسی وضعیت شاخصهای شخصیتی، روانشناختی و فرهنگی بر توانمندسازی دبیران. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 151-161. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6468-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799864 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: لازمه رقابت واقعی سازمانها و بقاء جهت ادامه حیات، عملیاتی کردن اهداف و اجرای استراتژیهای مناسب است. این اهداف در صورتی تحقق مییابد که نیرویانسانی توانمند شود. هدف تحقیق حاضر ارزیابی وضعیت شاخصهای توانمندسازی در بین دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش ایران بود که قصد دارد وضعیت شاخصهای توانمندسازی را از چند جنبه مورد بررسی و همبستگی بین آنها را مشخص کند.
روش کار: تحقیق حاضر از نظر گردآوری اطلاعات، پیمایشی و به شکل میدانی اجرا شد. جمعیت مورد بررسی 600 نفر بودند که از میان 33201 نفر از کل دبیران آموزش و پرورش استانهای کشور انتخاب شدند. ابزار کسب دادهها شامل پرسش نامه محقق ساخته بود که با استفاده از پرسش نامه باز و با مراجعه به30 نفر از متخصصین و کارشناسان خبره دراین موضوع، شاخصهای مهم و عوامل تأثیرگذار بر توانمندسازی کارکنان مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از ویرایش تبدیل به پرسش نامه بسته شد. پرسش نامه فوق دارای 6 قسمت بوده که مربوط به شاخصهای مؤثر بر توانمندسازی نیروی انسانی (شخصیتی، انگیزشی، سازمانی، آموزشی- تخصصی، فرهنگی-اجتماعی، تجهیزات) بود.
یافتهها: یافتههای به دست آمده نشان داد، شش شاخص شخصیتی، انگیزشی، سازمانی، فرهنگی-اجتماعی، آموزش-تخصص و تجهیزاتی در تبیین توانمندسازی دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش نقش بسزایی ایفا میکنند.
نتیجهگیری: در بین شش شاخص مورد بررسی، شاخص ویژگی شخصی در رتبه اول و از اهمیت بالایی برخوردار بود. این امر میتواند مبنائی برای تدوین راهبردهای مناسب منابع انسانی در دستیابی به توانمندسازی نیروی انسانی باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 964 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | توانمندسازی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت بدنی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | بررسی وضعیت شاخصهای شخصیتی، روانشناختی و فرهنگی بر توانمندسازی دبیران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز ،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 27 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 151 | |
| dc.citation.epage | 161 | |