نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, نادعلیfa_IR
dc.contributor.authorعزیزآبادی فراهانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorنعمتی انارکی, داوودfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, نداfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T16:15:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T16:15:58Z
dc.date.available1400-02-17T16:15:56Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T16:15:58Z
dc.date.issued2020-11-01en_US
dc.date.issued1399-08-11fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, نادعلی, عزیزآبادی فراهانی, فاطمه, نعمتی انارکی, داوود, سلیمانی, ندا. (1399). مدیریت محتوای تبلیغات تجاری ارزش محور سیمای جمهوری اسلامی ایران. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 137-150.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6622-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799863
dc.description.abstractزمینه و هدف: تحقیقات نشان داده است که نوع مدیریت بر تولید محتوای تبلیغات تجاری برمبنای ارزش‌های بنا نهاده شده اثرگذار است. در این راستا مدیریت محتوا می‌تواند در نتیجه ارزش‌ها و سلامت جامعه تغییر ایحاد کند؛ بنابراین هدف اصلی تحقیق مدیریت محتوای تبلیغات تجاری رسانه ملی مبتنی بر ارزش بود. روش کار: در این تحقیق از روش ترکیبی کیفی وکمی استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان و کارشناسان و اساتید برتر حوزه رسانه و تبلیغات تشکیل داده اند که 14 نفر شناسایی شدند. در مرحله کیفی پس از گردآوری ادبیات موضوع و اسناد بالادستی (دستورالعمل) سازمان‌های مرتبط، به روش تحلیل محتوا ارزیابی های لازم صورت گرفت و بر اساس آن 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص‌های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مؤلفه و 146 شاخص جدول دسته‌بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله، شاخص‌ها غربال و شاخص‌های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش‌نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مؤلفه‌ها مقادیر بالای 0.7 (امتیاز قابل قبول) را کسب کردند. یافته‌ها: بر اساس این تحقیق، 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص‌های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مؤلفه و 146 شاخص جدول دسته‌بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله، شاخص‌ها غربال و شاخص‌های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش‌نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مؤلفه‌ها مقادیر بالای 7/0(امتیاز قابل قبول) را کسب کردند.  نتیجه‌گیری: طراحی یک شیوه‌نامه ارزش محور برای تولید محتوای تبلیغات تجاری رسانه ملی می‌تواند بر فرهنگ سازی و ترغیب درست مخاطبان مؤثر بوده و مبنایی برای تحقیقات کاربردی بعدی قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent806
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمدیریت محتواfa_IR
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectارزشfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleمدیریت محتوای تبلیغات تجاری ارزش محور سیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صداوسیما، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue9
dc.citation.spage137
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد