• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 27, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 27, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت محتوای تبلیغات تجاری ارزش محور سیمای جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, نادعلیعزیزآبادی فراهانی, فاطمهنعمتی انارکی, داوودسلیمانی, ندا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    806.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: تحقیقات نشان داده است که نوع مدیریت بر تولید محتوای تبلیغات تجاری برمبنای ارزش‌های بنا نهاده شده اثرگذار است. در این راستا مدیریت محتوا می‌تواند در نتیجه ارزش‌ها و سلامت جامعه تغییر ایحاد کند؛ بنابراین هدف اصلی تحقیق مدیریت محتوای تبلیغات تجاری رسانه ملی مبتنی بر ارزش بود. روش کار: در این تحقیق از روش ترکیبی کیفی وکمی استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان و کارشناسان و اساتید برتر حوزه رسانه و تبلیغات تشکیل داده اند که 14 نفر شناسایی شدند. در مرحله کیفی پس از گردآوری ادبیات موضوع و اسناد بالادستی (دستورالعمل) سازمان‌های مرتبط، به روش تحلیل محتوا ارزیابی های لازم صورت گرفت و بر اساس آن 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص‌های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مؤلفه و 146 شاخص جدول دسته‌بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله، شاخص‌ها غربال و شاخص‌های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش‌نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مؤلفه‌ها مقادیر بالای 0.7 (امتیاز قابل قبول) را کسب کردند. یافته‌ها: بر اساس این تحقیق، 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص‌های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مؤلفه و 146 شاخص جدول دسته‌بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله، شاخص‌ها غربال و شاخص‌های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش‌نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مؤلفه‌ها مقادیر بالای 7/0(امتیاز قابل قبول) را کسب کردند.  نتیجه‌گیری: طراحی یک شیوه‌نامه ارزش محور برای تولید محتوای تبلیغات تجاری رسانه ملی می‌تواند بر فرهنگ سازی و ترغیب درست مخاطبان مؤثر بوده و مبنایی برای تحقیقات کاربردی بعدی قرار گیرد.
    کلید واژگان
    مدیریت محتوا
    تبلیغات
    رسانه
    ارزش
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2020-11-01
    1399-08-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
    دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6622-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799863

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب