| dc.contributor.author | باقری, احمدعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ضماهنی, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T16:15:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T16:15:51Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T16:15:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T16:15:51Z | |
| dc.date.issued | 2020-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-08-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | باقری, احمدعلی, ضماهنی, مجید. (1399). طراحی و تبیین مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 125-136. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6570-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799862 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: با توجه به افزایش سرعت تغییرات در سازمانها، رهبری منابع انسانی و استفاده از تواناییها و استعدادهای همه آنها موضوع مهمی در هر سازمان میباشد که با مشارکت مؤثر سازمانی میتوان به آن دست یافت. این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل مفهومی مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران) انجام شده است.
روش کار: روش تحقیق کیفی بوده که با استفاده از پنل خبرگان آن، اعضای صاحبنظر استادان و کارشناسان به تعداد 32 نفر بودند. برای نهایی کردن دستهبندیهای بدست آمده از نشانگرهای حاصل از توافق خبرگان و خروجیهای تحلیل عاملی اکتشافی و نیز نامگذاری نشانگرها در ابعاد مختلف برای طراحی مدل اقدام به تشکیل گروه کانونی گردید.
یافته ها: نتایج نشان دادند که از 81 نشانگراستفاده شده بعد از نظر خبرگان، جدول واریانس کل و اعمال نظر گروه کانونی تنها 35 نشانگر برای طراحی مدل باقی ماندند و با استفاده از نمودار تحلیل عاملی اکتشافی و نظر گروه کانونی نشانگرها با کمک و استفاده از مدل هفت اس مکینزی در هفت بعد دستهبندی و نامگذاری شدند و مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان در آموزش و پرورش مازندران طراحی شد.
نتیجه گیری: مهمترین یافته تحقیق را میتوان مدل نهایی تحقیق دانست. این مدل وضعیت مطلوب آموزش و پرورش مازندران را برای رسیدن به مشارکت سازمانی در امر سلامت را نشان میدهد که وضعیت موجود با استفاده از این مدل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت و به نظر میرسد آموزش و پرورش مازندران برای دستیابی به مشارکت سازمانی یا ارتقای مستمر آن باید در هفت بعد و 35 نشانگر مربوط به آنها، به سرآمدی برسد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 836 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | مدل مشارکت سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | سلامت معلمان | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش. | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | طراحی و تبیین مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 27 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 125 | |
| dc.citation.epage | 136 | |