نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری, احمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorضماهنی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T16:15:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T16:15:51Z
dc.date.available1400-02-17T16:15:50Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T16:15:51Z
dc.date.issued2020-11-01en_US
dc.date.issued1399-08-11fa_IR
dc.identifier.citationباقری, احمدعلی, ضماهنی, مجید. (1399). طراحی و تبیین مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 125-136.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6570-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799862
dc.description.abstractزمینه و هدف: با توجه به افزایش سرعت تغییرات در سازمان­ها، رهبری منابع انسانی و استفاده از توانایی­ها و استعدادهای همه آن­ها موضوع مهمی در هر سازمان می­باشد که با مشارکت مؤثر سازمانی می­توان به آن دست یافت. این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل مفهومی مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران) انجام شده است. روش  کار: روش تحقیق کیفی بوده که با استفاده از پنل خبرگان آن، اعضای صاحب­نظر استادان و کارشناسان به تعداد 32 نفر بودند. برای نهایی کردن دسته­بندی­های بدست آمده از نشانگرهای حاصل از توافق خبرگان و خروجی­های تحلیل عاملی اکتشافی و نیز نام­گذاری نشانگرها در ابعاد مختلف برای طراحی مدل اقدام به تشکیل گروه کانونی گردید. یافته ­ها: نتایج نشان دادند که از 81 نشانگراستفاده شده بعد از نظر خبرگان، جدول واریانس کل و اعمال نظر گروه کانونی تنها 35 نشانگر برای طراحی مدل باقی ماندند و با استفاده از نمودار تحلیل عاملی اکتشافی و نظر گروه کانونی نشانگرها با کمک و استفاده از مدل هفت اس مکینزی در هفت بعد دسته­بندی و نام­گذاری شدند و مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان در آموزش و پرورش مازندران طراحی شد. نتیجه­ گیری: مهم­ترین یافته تحقیق را می­توان مدل نهایی تحقیق دانست. این مدل وضعیت مطلوب آموزش و پرورش مازندران را برای رسیدن به مشارکت سازمانی در امر سلامت را نشان می­دهد که وضعیت موجود با استفاده از این مدل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت و به نظر می­رسد آموزش و پرورش مازندران برای دستیابی به مشارکت سازمانی یا ارتقای مستمر آن باید در هفت بعد و 35 نشانگر مربوط به آن­ها، به سرآمدی برسد.fa_IR
dc.format.extent836
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمدل مشارکت سازمانیfa_IR
dc.subjectسلامت معلمانfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورش.fa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleطراحی و تبیین مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue9
dc.citation.spage125
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد