• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 27, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 27, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تبیین مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران

    (ندگان)پدیدآور
    باقری, احمدعلیضماهنی, مجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    836.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: با توجه به افزایش سرعت تغییرات در سازمان­ها، رهبری منابع انسانی و استفاده از توانایی­ها و استعدادهای همه آن­ها موضوع مهمی در هر سازمان می­باشد که با مشارکت مؤثر سازمانی می­توان به آن دست یافت. این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل مفهومی مشارکت سازمانی در سلامت معلمان اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران) انجام شده است. روش  کار: روش تحقیق کیفی بوده که با استفاده از پنل خبرگان آن، اعضای صاحب­نظر استادان و کارشناسان به تعداد 32 نفر بودند. برای نهایی کردن دسته­بندی­های بدست آمده از نشانگرهای حاصل از توافق خبرگان و خروجی­های تحلیل عاملی اکتشافی و نیز نام­گذاری نشانگرها در ابعاد مختلف برای طراحی مدل اقدام به تشکیل گروه کانونی گردید. یافته ­ها: نتایج نشان دادند که از 81 نشانگراستفاده شده بعد از نظر خبرگان، جدول واریانس کل و اعمال نظر گروه کانونی تنها 35 نشانگر برای طراحی مدل باقی ماندند و با استفاده از نمودار تحلیل عاملی اکتشافی و نظر گروه کانونی نشانگرها با کمک و استفاده از مدل هفت اس مکینزی در هفت بعد دسته­بندی و نام­گذاری شدند و مدل مشارکت سازمانی در سلامت معلمان در آموزش و پرورش مازندران طراحی شد. نتیجه­ گیری: مهم­ترین یافته تحقیق را می­توان مدل نهایی تحقیق دانست. این مدل وضعیت مطلوب آموزش و پرورش مازندران را برای رسیدن به مشارکت سازمانی در امر سلامت را نشان می­دهد که وضعیت موجود با استفاده از این مدل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت و به نظر می­رسد آموزش و پرورش مازندران برای دستیابی به مشارکت سازمانی یا ارتقای مستمر آن باید در هفت بعد و 35 نشانگر مربوط به آن­ها، به سرآمدی برسد.
    کلید واژگان
    مدل مشارکت سازمانی
    سلامت معلمان
    آموزش و پرورش.
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2020-11-01
    1399-08-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6570-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799862

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب