نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمانی, رامینfa_IR
dc.contributor.authorابرازه, علیfa_IR
dc.contributor.authorزندی, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorروحی, رقیهfa_IR
dc.contributor.authorزندی, شیردلfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T14:06:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T14:06:35Z
dc.date.available1400-02-17T14:06:35Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T14:06:35Z
dc.date.issued2020-12-01en_US
dc.date.issued1399-09-11fa_IR
dc.identifier.citationرحمانی, رامین, ابرازه, علی, زندی, فرزاد, روحی, رقیه, زندی, شیردل. (1399). مقایسه رضایت شغلی و استرس شغلی در پرستاران و کارکنان اتاق عمل و هوشبری. مجله ارگونومی, 8(4), 8-8.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1960
dc.identifier.issn2345-5365
dc.identifier.urihttp://journal.iehfs.ir/article-1-770-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/798477
dc.description.abstractزمینه و ­هدف: توجه به نیروی انسانی یکی از اصول اساسی برای افزایش بهره وری و کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان ها می باشد. لذا مطالعه حاضر با هدف مقایسه سطح رضایت شغلی و استرس شغلی و ارتباط این دو مولفه در پرستاران و کارکنان اتاق عمل و هوشبری طراحی شد. روش کار: این مطالعه توصیفی از نوع علی-مقایسه ­ای بوده و در آذر 1398 در بیمارستان های آموزشی زابل با شرکت 175 نفر از پرستاران، کارکنان اتاق عمل و هوشبری انجام شد. از یک پرسشنامه سه بخشی (اطلاعات جمعیت­ شناختی، رضایت­ شغلی و استرس شغلی) برای جمع آوری اطلاعات استفاده ­گردید. تجزیه ­و ­تحلیل اطلاعات نیز با استفاده از نسخه 20 نرم افزار SPSSو بهره­ گیری از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون های­Tو تحلیل واریانس ­یک ­طرفه انجام شد. یافته ها: ­در این مطالعه مشخص شد که پرستاران، بیشترین رضایت شغلی را داشته و کارکنان هوشبری و اتاق عمل، به میزان کمتری از رضایت شغلی برخوردار بودند. همچنین بیشترین و کمترین میزان استرس شغلی نیز به ترتیب مربوط به کارکنان هوشبری و پرستاران بوده و تفاوت در هر دو مولفه در بین سه گروه معنادار بود. بررسی های بیشتر در این زمینه نشان داد که به طور کلی همبستگی منفی و معناداری بین رضایت شغلی و استرس شغلی وجود داشت. نتیجه گیری: با توجه به اینکه کارکنان هوشبری نسبت به دو گروه دیگر وضعیت نامطلوب تری داشتند، توصیه می شود برنامه ریزی های کاری و مدیریتی در بیمارستان ها به تفکیک گروه های شغلی صورت پذیرد و مطالعاتی در جهت نیازسنجی برای هر گروه، به طور جداگانه انجام شود.fa_IR
dc.format.extent547
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ارگونومیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ergonomicsen_US
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectاسترس شغلیfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectاتاق عملfa_IR
dc.subjectهوشبریfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleمقایسه رضایت شغلی و استرس شغلی در پرستاران و کارکنان اتاق عمل و هوشبریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی قمfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد قروهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی زابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد اتاق عمل، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage8
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد