نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبداللهیان, افشینfa_IR
dc.contributor.authorعامری, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T11:22:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T11:22:50Z
dc.date.available1400-02-17T11:22:49Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T11:22:50Z
dc.date.issued2021-04-01en_US
dc.date.issued1400-01-12fa_IR
dc.identifier.citationعبداللهیان, افشین, عامری, مهران. (1400). مطالعه میدانی اثر حالت های مختلف بهره برداری از توربین های گازی و سیستم احتراق اضافه بر عملکرد یک نیروگاه سیکل ترکیبی واقعی. مهندسی مکانیک مدرس, 21(5), 285-295.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-41572-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/796704
dc.description.abstractسیستم احتراق اضافه یکی از روش­‌های مرسوم برای جبران کمبود انرژی حرارتی ارسال شده توسط توربین‌های گازی و افزایش توان تولیدی واحدهای سیکل ترکیبی است. هزینه پایین سرمایه­‌گذاری نسبت به میزان افزایش توان تولیدی، موجب شده است که طراحان تشویق به استفاده از این روش در نیروگاه­‌های فوق شوند. در این مقاله به بررسی میدانی تغییرات عملکرد یک واحد سیکل ترکیبی واقعی در حالت­‌های مختلف بهره‌­برداری از توربین­‌های گازی، با در نظر گرفتن وجود یا عدم وجود سیستم احتراق اضافه  از دیدگاه انرژی و اگزرژی پرداخته شده است. بررسی‌­ها نشان می‌­دهد که در تمامی حالات بهره‌­بردای موضوع تحقیق، مکانیزم احتراق اضافه موجب افزایش توان تولیدی تا مقادیر 26.3MW، افزایش راندمان انرژی سیکل بخار در حدود 2.43% می­­‌گردد ولی این سیستم بر راندمان انرژی و اگزرژی کل سیکل ترکیبی تأثیر منفی دارد. به­‌گونه‌­ای ­که در بدترین حالت مورد مطالعه، مقدار 1.7% افت در راندمان انرژی و 1.13% افت در راندمان اگزرژی سیکل ترکیبی بوقوع پیوست. همچنین مشخص شد، بهره‌­برداری از نیروگاه در بارهای جزئی موجب افزایش قابل توجه تخریب اگزرژی در سیکل می‌­گردد که حتی افزایش راندمان­‌های انرژی و اگزرژی سیکل بخار در اثر استفاده از سیستم احتراق اضافه، قادر به جبران آن نمی­‌باشد.fa_IR
dc.format.extent782
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectنیروگاه سیکل ترکیبیfa_IR
dc.subjectمبدل بازیاب حرارتیfa_IR
dc.subjectاحتراق اضافهfa_IR
dc.subjectاگزرژیfa_IR
dc.titleمطالعه میدانی اثر حالت های مختلف بهره برداری از توربین های گازی و سیستم احتراق اضافه بر عملکرد یک نیروگاه سیکل ترکیبی واقعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue5
dc.citation.spage285
dc.citation.epage295


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد