نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعمار, مهساfa_IR
dc.contributor.authorترکفر, احمدfa_IR
dc.contributor.authorجمشیدیان, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorمیرحسینی, سید محمد علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-01-15T03:53:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-04-04T03:53:52Z
dc.date.available1400-01-15T03:53:51Zfa_IR
dc.date.available2021-04-04T03:53:52Z
dc.date.issued2020-12-01en_US
dc.date.issued1399-09-11fa_IR
dc.identifier.citationمعمار, مهسا, ترکفر, احمد, جمشیدیان, لیلا, میرحسینی, سید محمد علی. (1399). انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال. مجله علوم پزشکی رازی, 27(10), 83-92.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6590-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/790521
dc.description.abstractزمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر در موفقیت و بقاء هر سازمان از جمله آموزش عالی، توجه به کیفیت خدمات است. مطالعه حاضر با هدف انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفت. روش کار: در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، از بین دانشجویان رشته تربیت ‌بدنی دانشگاه­های آزاد اسلامی جنوب کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد) به روش طبقه­ای نسبتی، 371 نفر گزینش شدند. با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد ابعاد پنجگانه مدل سروکوال رسول آبادی و همکاران (2013)، داده­های لازم در دو زمینه ادراک و انتظارات گردآوری شد. داده­های جمع آوری شده به روش ویلکاکسون با استفاده از نرم افزار SPSS-20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ­ها: نتایج نشان داد در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی، شکاف منفی وجود داشت. این شکاف دارای میزان ملموسات (71/1-)، شایستگی اساتید (44/1-)، پاسخگویی (21/1-)، محتوای درسی (30/1-)، نحوه آموزش (22/1-) و اعتبار (35/1-) بود. نتیجه ­گیری: به طو کلی نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه­های آزاد اسلامی جنوب کشور راضی نیستند و خدمات آموزشی ارائه شده انتظارات دانشجویان را جهت پیشبرد عوامل اموزشی و سلامتی برآورده نمی­کند.  fa_IR
dc.format.extent671
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانتظاراتfa_IR
dc.subjectادراکاتfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectسلامتیfa_IR
dc.subjectکروناfa_IR
dc.subjectبافت‌شناسیfa_IR
dc.titleانتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد شیرازfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue10
dc.citation.spage83
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد