| dc.contributor.author | معمار, مهسا | fa_IR |
| dc.contributor.author | ترکفر, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | جمشیدیان, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرحسینی, سید محمد علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-01-15T03:53:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-04-04T03:53:52Z | |
| dc.date.available | 1400-01-15T03:53:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-04-04T03:53:52Z | |
| dc.date.issued | 2020-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-09-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | معمار, مهسا, ترکفر, احمد, جمشیدیان, لیلا, میرحسینی, سید محمد علی. (1399). انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال. مجله علوم پزشکی رازی, 27(10), 83-92. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6590-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/790521 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر در موفقیت و بقاء هر سازمان از جمله آموزش عالی، توجه به کیفیت خدمات است. مطالعه حاضر با هدف انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفت.
روش کار: در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، از بین دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی جنوب کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد) به روش طبقهای نسبتی، 371 نفر گزینش شدند. با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد ابعاد پنجگانه مدل سروکوال رسول آبادی و همکاران (2013)، دادههای لازم در دو زمینه ادراک و انتظارات گردآوری شد. دادههای جمع آوری شده به روش ویلکاکسون با استفاده از نرم افزار SPSS-20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی، شکاف منفی وجود داشت. این شکاف دارای میزان ملموسات (71/1-)، شایستگی اساتید (44/1-)، پاسخگویی (21/1-)، محتوای درسی (30/1-)، نحوه آموزش (22/1-) و اعتبار (35/1-) بود.
نتیجه گیری: به طو کلی نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی جنوب کشور راضی نیستند و خدمات آموزشی ارائه شده انتظارات دانشجویان را جهت پیشبرد عوامل اموزشی و سلامتی برآورده نمیکند.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 671 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | انتظارات | fa_IR |
| dc.subject | ادراکات | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت خدمات | fa_IR |
| dc.subject | سلامتی | fa_IR |
| dc.subject | کرونا | fa_IR |
| dc.subject | بافتشناسی | fa_IR |
| dc.title | انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 27 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 92 | |