انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال
(ندگان)پدیدآور
معمار, مهساترکفر, احمدجمشیدیان, لیلامیرحسینی, سید محمد علینوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر در موفقیت و بقاء هر سازمان از جمله آموزش عالی، توجه به کیفیت خدمات است. مطالعه حاضر با هدف انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد از کیفیت خدمات آموزشی در دوران کرونا جهت پیشبرد سلامتی با استفاده از مدل سروکوال انجام گرفت.
روش کار: در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، از بین دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی جنوب کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد) به روش طبقهای نسبتی، 371 نفر گزینش شدند. با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد ابعاد پنجگانه مدل سروکوال رسول آبادی و همکاران (2013)، دادههای لازم در دو زمینه ادراک و انتظارات گردآوری شد. دادههای جمع آوری شده به روش ویلکاکسون با استفاده از نرم افزار SPSS-20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی، شکاف منفی وجود داشت. این شکاف دارای میزان ملموسات (71/1-)، شایستگی اساتید (44/1-)، پاسخگویی (21/1-)، محتوای درسی (30/1-)، نحوه آموزش (22/1-) و اعتبار (35/1-) بود.
نتیجه گیری: به طو کلی نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی جنوب کشور راضی نیستند و خدمات آموزشی ارائه شده انتظارات دانشجویان را جهت پیشبرد عوامل اموزشی و سلامتی برآورده نمیکند.
کلید واژگان
انتظاراتادراکات
کیفیت خدمات
سلامتی
کرونا
بافتشناسی
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2020-12-011399-09-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد شیرازدانشگاه آزاد شیراز
دانشگاه آزاد شیراز
دانشگاه آزاد شیراز
شاپا
2228-70432228-7051




