نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدبیگی, شکرالهfa_IR
dc.contributor.authorشاطری, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorدهقان منشادی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1400-01-15T00:05:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-04-04T00:05:24Z
dc.date.available1400-01-15T00:05:23Zfa_IR
dc.date.available2021-04-04T00:05:24Z
dc.date.issued2021-03-01en_US
dc.date.issued1399-12-11fa_IR
dc.identifier.citationمحمدبیگی, شکراله, شاطری, علیرضا, دهقان منشادی, مجتبی. (1399). بررسی تجربی اثر تغییر مکان بالکهای انتهایی بر کاهش میزان غیریکنواختی و نوسانات جریان دنباله زیرسطحی. مهندسی مکانیک مدرس, 21(4), 209-224.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-41274-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/787996
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر میدان دنباله جریان عبوری از روی یک مدل زیردریایی در تونل باد به صورت تجربی بررسی شده است. آزمایش­ها به منظور بررسی اثر محل قرارگیری بالک­های انتهایی بر روی جریان دنباله ورودی به پروانه مدل زیرسطحی انجام شده است. به منظور  بررسی اثر محل قرارگیری بالک­های انتهایی به عنوان مهم­ترین نوآوری پژوهش حاضر، بالکهای مذکور در سه موقعیت طولی X/L=0.89, 0.92, 0.95   بر روی پاشنه مدل زیرسطحی نصب شده و جریان دنباله در موقعیت X/L=0.978    و عدد رینولدز 5^10*6  توسط پراب پنج حفره و جریان ­سنج سیم­ داغ اندازه ­گیری شده است. در پایان این بررسی ­ها موقعیت طولی X/L=0.95  به ­عنوان مکان بهینه برای قرارگیری بالک­های انتهایی به منظور بهبود جریان دنباله ورودی به پروانه از نظر کاهش مساحت کلی و نیز کمترین میزان اغتشاشات و غیریکنواختی انتخاب شده است. نتایج به ­دست آمده در طول این پژوهش نشان دادند که ورود جریان دنباله پایه نگهدارنده به قسمت پاشنه موجب رشد مساحت ناحیه دنباله شده و باعث افزایش متوسط سرعت و کاهش میزان غیریکنواختی جریان دنباله  می شود.fa_IR
dc.format.extent1644
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمدل زیرسطحیfa_IR
dc.subjectسطوح کنترلیfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectپراب پنج حفرهfa_IR
dc.subjectجریان سنج سیم داغfa_IR
dc.subjectدنبالهfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر تغییر مکان بالکهای انتهایی بر کاهش میزان غیریکنواختی و نوسانات جریان دنباله زیرسطحیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue4
dc.citation.spage209
dc.citation.epage224


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد