| dc.contributor.author | محمدبیگی, شکراله | fa_IR |
| dc.contributor.author | شاطری, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | دهقان منشادی, مجتبی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-01-15T00:05:23Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-04-04T00:05:24Z | |
| dc.date.available | 1400-01-15T00:05:23Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-04-04T00:05:24Z | |
| dc.date.issued | 2021-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدبیگی, شکراله, شاطری, علیرضا, دهقان منشادی, مجتبی. (1399). بررسی تجربی اثر تغییر مکان بالکهای انتهایی بر کاهش میزان غیریکنواختی و نوسانات جریان دنباله زیرسطحی. مهندسی مکانیک مدرس, 21(4), 209-224. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-41274-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/787996 | |
| dc.description.abstract | در پژوهش حاضر میدان دنباله جریان عبوری از روی یک مدل زیردریایی در تونل باد به صورت تجربی بررسی شده است. آزمایشها به منظور بررسی اثر محل قرارگیری بالکهای انتهایی بر روی جریان دنباله ورودی به پروانه مدل زیرسطحی انجام شده است. به منظور بررسی اثر محل قرارگیری بالکهای انتهایی به عنوان مهمترین نوآوری پژوهش حاضر، بالکهای مذکور در سه موقعیت طولی X/L=0.89, 0.92, 0.95 بر روی پاشنه مدل زیرسطحی نصب شده و جریان دنباله در موقعیت X/L=0.978 و عدد رینولدز 5^10*6 توسط پراب پنج حفره و جریان سنج سیم داغ اندازه گیری شده است. در پایان این بررسی ها موقعیت طولی X/L=0.95 به عنوان مکان بهینه برای قرارگیری بالکهای انتهایی به منظور بهبود جریان دنباله ورودی به پروانه از نظر کاهش مساحت کلی و نیز کمترین میزان اغتشاشات و غیریکنواختی انتخاب شده است. نتایج به دست آمده در طول این پژوهش نشان دادند که ورود جریان دنباله پایه نگهدارنده به قسمت پاشنه موجب رشد مساحت ناحیه دنباله شده و باعث افزایش متوسط سرعت و کاهش میزان غیریکنواختی جریان دنباله می شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1644 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | مدل زیرسطحی | fa_IR |
| dc.subject | سطوح کنترلی | fa_IR |
| dc.subject | تونل باد | fa_IR |
| dc.subject | پراب پنج حفره | fa_IR |
| dc.subject | جریان سنج سیم داغ | fa_IR |
| dc.subject | دنباله | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجربی اثر تغییر مکان بالکهای انتهایی بر کاهش میزان غیریکنواختی و نوسانات جریان دنباله زیرسطحی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکرد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکرد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 21 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 209 | |
| dc.citation.epage | 224 | |