| dc.contributor.author | قاسمی حمیدآبادی, هاتف | fa_IR |
| dc.contributor.author | نظم بجنوردی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی, نوراله | fa_IR |
| dc.contributor.author | حاجی حسینی, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دلبری, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-01-14T22:44:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-04-03T22:44:51Z | |
| dc.date.available | 1400-01-14T22:44:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-04-03T22:44:51Z | |
| dc.date.issued | 2021-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قاسمی حمیدآبادی, هاتف, نظم بجنوردی, مریم, رضایی, نوراله, حاجی حسینی, مجتبی, دلبری, علی. (1399). بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 79(1), 48-53. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1683-1764 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7322 | |
| dc.identifier.uri | http://tumj.tums.ac.ir/article-1-11135-other.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/787131 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: درک ساختارهای ناحیه دست برای تشخیص بیماریها و صدمات آن ضروری است. روشهای مختلفی برای آموزش آناتومی این ناحیه وجود دارد. در این مقاله ابزار آموزشی جدیدی را معرفی و تاثیر استفاده از آن را بررسی میکنیم.
روش بررسی: ابتدا ابزار آموزشی ساخته شد. 280 دانشجوی شرکتکننده در پژوهش به دو گروه شاهد (الف) و تجربی (ب) تقسیم شدند. هر دو گروه در یک پیشآزمون شرکت کردند. پس از تدریس تئوری مبحث دست برای هر دو گروه، گروه شاهد با روش سنتی و گروه تجربی با استفاده از ابزار آموزشی پیشنهادی، آموزش عملی دریافت نمودند و هر دو گروه در یک پسآزمون شرکت نمودند و نمرات پیش و پسآزمون گروهها مقایسه شد.
یافتهها: نمرات پیشآزمون گروه الف و ب بهترتیب 197/48±1/3 و 481/49±1/3 و نمرات پسآزمون گروه الف و ب بهترتیب 504/97±1/6 و 303/1±54/10 بود.
نتیجهگیری: ابزار آموزشی پیشنهادی در زمینه آموزش آناتومی دست موثر است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Tehran University Medical Journal | en_US |
| dc.subject | آناتومی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | دست | fa_IR |
| dc.subject | ابزار آموزشی. | fa_IR |
| dc.title | بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | گزارش كوتاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آناتومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران. مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 79 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 48 | |
| dc.citation.epage | 53 | |