نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسمی حمیدآبادی, هاتفfa_IR
dc.contributor.authorنظم بجنوردی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, نورالهfa_IR
dc.contributor.authorحاجی حسینی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorدلبری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-01-14T22:44:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-04-03T22:44:51Z
dc.date.available1400-01-14T22:44:51Zfa_IR
dc.date.available2021-04-03T22:44:51Z
dc.date.issued2021-03-01en_US
dc.date.issued1399-12-11fa_IR
dc.identifier.citationقاسمی حمیدآبادی, هاتف, نظم بجنوردی, مریم, رضایی, نوراله, حاجی حسینی, مجتبی, دلبری, علی. (1399). بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 79(1), 48-53.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-11135-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/787131
dc.description.abstractزمینه و هدف: درک ساختارهای ناحیه دست برای تشخیص بیماری‌ها و صدمات آن ضروری است. روش‌های مختلفی برای آموزش آناتومی این ناحیه وجود دارد. در این مقاله ابزار آموزشی جدیدی را معرفی و تاثیر استفاده از آن را بررسی می‌کنیم. روش بررسی: ابتدا ابزار آموزشی ساخته شد. 280 دانشجوی شرکت‌کننده در پژوهش به دو گروه شاهد (الف) و تجربی (ب) تقسیم شدند. هر دو گروه در یک پیش‌آزمون شرکت کردند. پس از تدریس تئوری مبحث دست برای هر دو گروه، گروه شاهد با روش سنتی و گروه تجربی با استفاده از ابزار آموزشی پیشنهادی، آموزش عملی دریافت نمودند و هر دو گروه در یک پس‌آزمون شرکت نمودند و نمرات پیش و پس‌آزمون گروه‌ها مقایسه شد. یافته‌ها: نمرات پیش‌آزمون گروه الف و ب به‌ترتیب 197/48±1/3 و 481/49±1/3 و نمرات پس‌آزمون گروه الف و ب به‌ترتیب 504/97±1/6 و 303/1±54/10 بود. نتیجه‌گیری: ابزار آموزشی پیشنهادی در زمینه آموزش آناتومی دست موثر است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectآناتومیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectدستfa_IR
dc.subjectابزار آموزشی.fa_IR
dc.titleبررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeگزارش كوتاهfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه آناتومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران. مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران.fa_IR
dc.citation.volume79
dc.citation.issue1
dc.citation.spage48
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد