بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه
(ندگان)پدیدآور
قاسمی حمیدآبادی, هاتفنظم بجنوردی, مریمرضایی, نورالهحاجی حسینی, مجتبیدلبری, علی
نوع مدرک
Textگزارش كوتاه
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: درک ساختارهای ناحیه دست برای تشخیص بیماریها و صدمات آن ضروری است. روشهای مختلفی برای آموزش آناتومی این ناحیه وجود دارد. در این مقاله ابزار آموزشی جدیدی را معرفی و تاثیر استفاده از آن را بررسی میکنیم.
روش بررسی: ابتدا ابزار آموزشی ساخته شد. 280 دانشجوی شرکتکننده در پژوهش به دو گروه شاهد (الف) و تجربی (ب) تقسیم شدند. هر دو گروه در یک پیشآزمون شرکت کردند. پس از تدریس تئوری مبحث دست برای هر دو گروه، گروه شاهد با روش سنتی و گروه تجربی با استفاده از ابزار آموزشی پیشنهادی، آموزش عملی دریافت نمودند و هر دو گروه در یک پسآزمون شرکت نمودند و نمرات پیش و پسآزمون گروهها مقایسه شد.
یافتهها: نمرات پیشآزمون گروه الف و ب بهترتیب 197/48±1/3 و 481/49±1/3 و نمرات پسآزمون گروه الف و ب بهترتیب 504/97±1/6 و 303/1±54/10 بود.
نتیجهگیری: ابزار آموزشی پیشنهادی در زمینه آموزش آناتومی دست موثر است.
کلید واژگان
آناتومیآموزش
دست
ابزار آموزشی.
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2021-03-011399-12-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی تهرانسازمان پدید آورنده
گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. مرکز تحقیقات ایمنوژنتیک، گروه آناتومی و بیولوژی سلولی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
دانشجوی پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
گروه آناتومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران. مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران.
شاپا
1683-17641735-7322



