نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمود کيوان آراfa_IR
dc.contributor.authorسيد حسين واعظيfa_IR
dc.contributor.authorحميد کريميfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:28:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:28:46Z
dc.date.available1399-12-09T04:28:35Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:28:46Z
dc.date.issued2014-03-09en_US
dc.date.issued1392-12-18fa_IR
dc.date.submitted2013-01-08en_US
dc.date.submitted1391-10-19fa_IR
dc.identifier.citationمحمود کيوان آرا, سيد حسين واعظي, حميد کريمي. (1392). نقش آموزش‌های قرآنی بر رفتار شغلی کارکنان بیمه‌ی خدمات درمانی استان اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 11(1), 80-87.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1102
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781647
dc.description.abstractمقدمه: موضوع آموزش به‌طور اعم و آموزش قرآنی به‌طور اخص و تأثیر آن در رفتار سازمانی به منظور کمک به مدیران سازمان‌ها از موضوعات مهم در رشد کیفیت سازمان می‌باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه‌ی آموزش قرآنی و رفتار شغلی کارکنان اداره‌ی کل بیمه‌ی خدمات درمانی استان اصفهان صورت گرفته است. این پژوهش به شناسایی تأثیرآموزش قرآنی بر متغیرهای رفتار شغلی شامل متغیرهای رضایت شغلی، مسؤولیت‌پذیری،عدالت محوری، تیم‌ پذیری،کیفیت ‌گرایی و مهارت انسانی پرداخته است. روش بررسی: جامعه‌یث آماری این پژوهش کارکنان اداره کل بیمه‌ی خدمات درمانی استان اصفهان هستند. روش تحقیق آزمایشی و کاربردی بود و جنبه‌ی همبستگی داشت. برای انجام تحقیق و دست‌یابی به اطلاعات مورد نیاز بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 30 نفر به‌عنوان نمونه برای آزمون مستقل و30 نفر برای آزمون شاهد انتخاب شده‌اند. اطلاعات این تحقیق از طریق پرسش‌نامه جمع‌آوری شده است و با استفاده ازنرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 19 مورد تحلیل قرار گرفته است. برای پایایی پرسش‌نامه‌ از ضریب Coronbach’s alpha با مقدار73% استفاده شده است. داده‌های حاصل با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی چون فراوانی، میانگین، میانه، واریانس و آزمون T دو نمونه‌ی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که آموزش‌های قرآنی بر شاخص‌های رضایت شغلی با میانگین 3/8، مسؤولیت‌پذیری با میانگین 3/18، عدالت محوری با میانگین 3/22، تیم پذیری با میانگین 8/21، کیفیت گرایی با میانگین 4/21 و مهارت انسانی با میانگین 8/21 بر روی افراد آموزش دیده تأثیرگذار بوده و تفاوت بین گروه‌های آموزش دیده و آموزش ندیده معنادار بود. بنابراین آموزش قرآنی بر رفتار شغلی کارکنان تأثیر مثبت داشته است. نتیجه‌گیری: این پژوهش نشان می‌دهد که آموزش‌های قرآنی می‌تواند بر رفتارهای سازمانی مانند رضایت شغلی، مسؤولیت‌پذیری، عدالت محوری، تیم پذیری، کیفیت گرایی و مهارت انسانی مؤثر باشد. آموزش می‌تواند به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های تعیین کننده‌ی رفتار در هر جامعه‌ای مورد توجه قرار گیرد، به‌ویژه زمانی‌که آموزش با عقاید، هنجارهای فرد و با فطرت انسانی منطبق باشد. واژه‌های کلیدی: آموزش‌های قرآنی؛ رفتار شغلی؛ رضایت شغلی؛ کارکنان؛ بیمهfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectآموزش‌های قرآنیfa_IR
dc.subjectرفتار شغلیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectکارکنانfa_IR
dc.subjectبیمهfa_IR
dc.titleنقش آموزش‌های قرآنی بر رفتار شغلی کارکنان بیمه‌ی خدمات درمانی استان اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشيار، جامعه‌شناسي پزشکي، مرکز تحقيقات عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامت، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، الهيات، دانشکده‌ي علوم انساني، دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسي ارشد، مديريت فرهنگي، دانشکده‌ي علوم تربيتي، دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage80
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد