نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعيد رجايي پورfa_IR
dc.contributor.authorسوسن بهراميfa_IR
dc.contributor.authorاعظم كمالي دولت‌آباديfa_IR
dc.contributor.authorاحمد شعبانيfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:14:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:14:30Z
dc.date.available1399-12-09T04:14:20Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:14:30Z
dc.date.issued2013-10-07en_US
dc.date.issued1392-07-15fa_IR
dc.date.submitted2013-01-07en_US
dc.date.submitted1391-10-18fa_IR
dc.identifier.citationسعيد رجايي پور, سوسن بهرامي, اعظم كمالي دولت‌آبادي, احمد شعباني. (1392). رابطه‌ی ميزان كاربست مؤلفه‌هاي‌ مديريت دانش و عملكرد آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(4), 619-626.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1095
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781591
dc.description.abstractمقدمه: دانشگاه‌ها اصلي‌ترين مؤسساتي هستند که سرمـايه‌ی دانش را در نيروي کار‌ ايجـاد مي‌کنند و مي‌توانند اقتصاد دانش محور را حمايت کنند. اين مقاله درصدد تعیین رابطه‌ی بين کاربست مؤلفه‌هاي مديريت دانش با عملکرد آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سال تحصيلي 91-1390 بود. روش بررسی: روش پژوهش توصيفي- همبستگي و جامعه‌ی آماري شامل اعضاي هيأت علمي (643 نفر) و دانشجويان آنان (7006 نفر) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. حجم نمونه‌ی اعضاي هيأت علمي 240 نفر و دانشجویان 1120 نفر بودند كه با استفاده از روش نمونه‌گيري تصادفي- طبقه‌اي متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه‌های محقق‌ساخته‌ی کاربست‌ مؤلفه‌هاي مديريت دانش (ايجاد، ثبت، پالايش، انتشار و کاربرد دانش) و عملکرد آموزشي بود كه روايي ابزارها با استفاده از روايي صوري و محتوايي و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (87/0=r 1 ) و (92/0=r 2 ) محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 18 و آزمون t، ANOVA و رگرسیون چند متغیره صورت گرفت. یافته‌ها: بين ايجاد، پالايش، انتشار و کاربرد دانش با عملکرد آموزشي در سطح (05/0P<) رابطه‌ی چندگانه‌ی معني‌دار وجود داشت. همچنين ضرايب بتا بين کاربست مؤلفه‌هاي مديريت دانش با عملکرد آموزشي از نظر آماري معنادار بود (000/0 = P). ضريب همبستگي چندگانه 269/0 و ضريب تعيين اصلاح شده 20/7 بود. بنابراين 0/27 درصد از تغييرات مربوط به واريانس عملکرد آموزشي تحت تأثير کاربست مؤلفه‌هاي مديريت دانش بود و بين آنها هم‌خطي وجود نداشت و بنابراین مدل رگرسيون معني‌دار بود. بين ميانگين نمرات مديريت دانش از ديدگاه اعضاي هيأت علمي برحسب مشخصات دموگرافيك تفاوت معني‌دار وجود نداشت، ولی بين عملکرد آموزشي اعضاي هيأت علمي برحسب جنس و مرتبه‌ی علمي تفاوت معني‌دار بود. نتیجه‌گیری: مديريت دانش به عنوان ابزار كليدي مديريت قرن جديد، راهبردي سيستماتيك بوده و فرآيندهاي تعريف، دستيابي، انتقال و به‌كارگيري اطلاعات و دانش توسط افراد سازمان‌های آموزشی است كه موجب ايجاد نوآوري، توانايي رقابت و ارتقای بهره‌وري مي‌شود و ضمن كمك به حل مشكل، تصميم‌گيري، برنامه‌ريزي راهبردي، يادگيري پويا از زوال دارايي‌هاي ذهني جلوگيري كرده به آگاهي سازمان‌های آموزشی مي‌افزايد و انعطاف‌پذيري آنها را افزايش مي‌دهد. واژه‌های كليدی: مديريت دانش؛ ارزیابی عملکرد؛ اعضاي هيأت علمي؛ دانشگاه‌هاfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectمديريت دانشfa_IR
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectاعضاي هيأت علميfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌هاfa_IR
dc.titleرابطه‌ی ميزان كاربست مؤلفه‌هاي‌ مديريت دانش و عملكرد آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشيار، مديريت آموزشي، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتراي تخصصي، مديريت آموزشي، دانشگاه اصفهان و پژوهشگر دانشکده‌ي مديريت و اطلاع اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مديريت آموزشي، پژوهشگر مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، كتابداري و اطلاع‌رساني، دانشكده‌ي روانشناسي و علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage619
dc.citation.epage626


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد