رابطهی ميزان كاربست مؤلفههاي مديريت دانش و عملكرد آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان
(ندگان)پدیدآور
سعيد رجايي پورسوسن بهرامياعظم كمالي دولتآبادياحمد شعباني
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: دانشگاهها اصليترين مؤسساتي هستند که سرمـايهی دانش را در نيروي کار ايجـاد ميکنند و ميتوانند اقتصاد دانش محور را حمايت کنند. اين مقاله درصدد تعیین رابطهی بين کاربست مؤلفههاي مديريت دانش با عملکرد آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سال تحصيلي 91-1390 بود. روش بررسی: روش پژوهش توصيفي- همبستگي و جامعهی آماري شامل اعضاي هيأت علمي (643 نفر) و دانشجويان آنان (7006 نفر) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. حجم نمونهی اعضاي هيأت علمي 240 نفر و دانشجویان 1120 نفر بودند كه با استفاده از روش نمونهگيري تصادفي- طبقهاي متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامههای محققساختهی کاربست مؤلفههاي مديريت دانش (ايجاد، ثبت، پالايش، انتشار و کاربرد دانش) و عملکرد آموزشي بود كه روايي ابزارها با استفاده از روايي صوري و محتوايي و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (87/0=r 1 ) و (92/0=r 2 ) محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS نسخهی 18 و آزمون t، ANOVA و رگرسیون چند متغیره صورت گرفت. یافتهها: بين ايجاد، پالايش، انتشار و کاربرد دانش با عملکرد آموزشي در سطح (05/0P
کلید واژگان
مديريت دانشارزیابی عملکرد
اعضاي هيأت علمي
دانشگاهها
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-10-071392-07-15
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانسازمان پدید آورنده
دانشيار، مديريت آموزشي، دانشکدهي علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايراندکتراي تخصصي، مديريت آموزشي، دانشگاه اصفهان و پژوهشگر دانشکدهي مديريت و اطلاع اطلاعرساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
کارشناس ارشد، مديريت آموزشي، پژوهشگر مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان، اصفهان، ايران
دانشيار، كتابداري و اطلاعرساني، دانشكدهي روانشناسي و علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران
شاپا
1735-78531735-9813



