نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهادي بالوئي جام خانهfa_IR
dc.contributor.authorسعيده کتابيfa_IR
dc.contributor.authorمهدي پور مصطفي خشکروديfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:09:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:09:56Z
dc.date.available1399-12-09T04:09:46Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:09:56Z
dc.date.issued2014-01-15en_US
dc.date.issued1392-10-25fa_IR
dc.date.submitted2011-09-26en_US
dc.date.submitted1390-07-04fa_IR
dc.identifier.citationهادي بالوئي جام خانه, سعيده کتابي, مهدي پور مصطفي خشکرودي. (1392). رتبه‌بندی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر‌ اساس ابعاد کیفیت خدمات بهداشت و درمان با استفاده از رویکرد ترکیبی (Fuzzy AHP - TOPSIS). مدیریت اطلاعات سلامت, 10(7), 901-911.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/326
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781573
dc.description.abstractمقدمه: امروزه کیفیت خدمت از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریتی سازمان‌های خدماتی هستند و مشتری محوری، استراتژی اول تمام سازمان‌های دنیا به شمار می‌روند. این تحقیق سعی داشته تا با تبیین شاخص‌های مؤثر در کیفیت خدمات بهداشت و درمان و با استفاده از رویکرد ترکیبی Fuzzy AHP - TOPSIS به رتبه‌بندی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بپردازد. روش بررسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه‌ی آماری تحقیق، بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری غیرتصادفی هدف‌مند، 4 بیمارستان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انتخاب شدند و پرسش‌نامه‌های استاندارد تحقیق توسط گروهی از کارشناسان معاونت بهداشت و درمان این دانشگاه تکمیل شده است. بدین‌ منظور ابتدا با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی، اهمیت معیارهای کیفیت خدمات محاسبه وسپس بیمارستان‌ها به وسیله‌ی روش TOPSIS رتبه‌بندی شدند. نتایج با استفاده از نرم‌افزار Excel تحلیل شد. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که بیمارستان  Cبا وزن 9216/0، بیمارستان B با وزن 4926/0، بیمارستان A با وزن 2121/0 و بیمارستان D با وزن 2063/0 به‌ترتیب به‌صورت اول تا چهارم رتبه‌بندی شده‌اند. ‌ نتیجه‌گیری: براساس سنجش انجام شده در ابعاد مختلف کیفیت خدمات، نتایج حاکی از آن است که بیمارستان C در ابعاد پاسخگویی، همدلی و حرفه‌ای بودن که بیش‌ترین وزن را دارا می‌باشند، دارای بهترین عملکرد می‌باشد. در واقع وضعیت عملکرد بیمارستان‌ها بر اساس ابعاد کیفیت خدمات به‌منظور تدوین استراتژی مناسب تعیین شده است. واژه‌های کلیدی: کیفیت مراقبت‌های بهداشتی؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی؛ بیمارستان‌های آموزشیfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectکیفیت مراقبت‌های بهداشتیfa_IR
dc.subjectفرایند تحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectبیمارستان‌های آموزشیfa_IR
dc.titleرتبه‌بندی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر‌ اساس ابعاد کیفیت خدمات بهداشت و درمان با استفاده از رویکرد ترکیبی (Fuzzy AHP - TOPSIS)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناسي ارشد، مديريت صنعتي، دانشکده‌ي علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران (نويسنده‌ي مسؤول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت، دانشکده‌ي علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان و پژوهشگر، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسي ارشد، مديريت صنعتي، دانشکده‌ي علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue7
dc.citation.spage901
dc.citation.epage911


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد