| dc.contributor.author | هادي بالوئي جام خانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعيده کتابي | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهدي پور مصطفي خشکرودي | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-09T04:09:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-27T04:09:56Z | |
| dc.date.available | 1399-12-09T04:09:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-27T04:09:56Z | |
| dc.date.issued | 2014-01-15 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-10-25 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-09-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-07-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هادي بالوئي جام خانه, سعيده کتابي, مهدي پور مصطفي خشکرودي. (1392). رتبهبندی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس ابعاد کیفیت خدمات بهداشت و درمان با استفاده از رویکرد ترکیبی (Fuzzy AHP - TOPSIS). مدیریت اطلاعات سلامت, 10(7), 901-911. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7853 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9813 | |
| dc.identifier.uri | http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/326 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781573 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: امروزه کیفیت خدمت از مهمترین جنبههای مدیریتی سازمانهای خدماتی هستند و مشتری محوری، استراتژی اول تمام سازمانهای دنیا به شمار میروند. این تحقیق سعی داشته تا با تبیین شاخصهای مؤثر در کیفیت خدمات بهداشت و درمان و با استفاده از رویکرد ترکیبی Fuzzy AHP - TOPSIS به رتبهبندی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بپردازد. روش بررسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعهی آماری تحقیق، بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود که با استفاده از روش نمونهگیری غیرتصادفی هدفمند، 4 بیمارستان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انتخاب شدند و پرسشنامههای استاندارد تحقیق توسط گروهی از کارشناسان معاونت بهداشت و درمان این دانشگاه تکمیل شده است. بدین منظور ابتدا با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی، اهمیت معیارهای کیفیت خدمات محاسبه وسپس بیمارستانها به وسیلهی روش TOPSIS رتبهبندی شدند. نتایج با استفاده از نرمافزار Excel تحلیل شد. یافتهها: یافتههای تحقیق حاکی از آن است که بیمارستان Cبا وزن 9216/0، بیمارستان B با وزن 4926/0، بیمارستان A با وزن 2121/0 و بیمارستان D با وزن 2063/0 بهترتیب بهصورت اول تا چهارم رتبهبندی شدهاند. نتیجهگیری: براساس سنجش انجام شده در ابعاد مختلف کیفیت خدمات، نتایج حاکی از آن است که بیمارستان C در ابعاد پاسخگویی، همدلی و حرفهای بودن که بیشترین وزن را دارا میباشند، دارای بهترین عملکرد میباشد. در واقع وضعیت عملکرد بیمارستانها بر اساس ابعاد کیفیت خدمات بهمنظور تدوین استراتژی مناسب تعیین شده است. واژههای کلیدی: کیفیت مراقبتهای بهداشتی؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی؛ بیمارستانهای آموزشی | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدیریت اطلاعات سلامت | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت مراقبتهای بهداشتی | fa_IR |
| dc.subject | فرایند تحلیل سلسله مراتبی | fa_IR |
| dc.subject | بیمارستانهای آموزشی | fa_IR |
| dc.title | رتبهبندی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس ابعاد کیفیت خدمات بهداشت و درمان با استفاده از رویکرد ترکیبی (Fuzzy AHP - TOPSIS) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | کارشناسي ارشد، مديريت صنعتي، دانشکدهي علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران (نويسندهي مسؤول) | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاديار، مديريت، دانشکدهي علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان و پژوهشگر، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسي ارشد، مديريت صنعتي، دانشکدهي علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 7 | |
| dc.citation.spage | 901 | |
| dc.citation.epage | 911 | |