نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسيد جمال الدين طبيبيfa_IR
dc.contributor.authorامير اشکان نصيري پورfa_IR
dc.contributor.authorمحمود رضا گوهريfa_IR
dc.contributor.authorمحمد محبوبيfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:07:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:07:54Z
dc.date.available1399-12-09T04:07:44Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:07:54Z
dc.date.issued2014-01-15en_US
dc.date.issued1392-10-25fa_IR
dc.date.submitted2012-06-20en_US
dc.date.submitted1391-03-31fa_IR
dc.identifier.citationسيد جمال الدين طبيبي, امير اشکان نصيري پور, محمود رضا گوهري, محمد محبوبي. (1392). پاسخ‌گویی در بیمارستان‌های آموزشی: یک مطالعه‌ی کشوری. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(7), 955-963.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/633
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781565
dc.description.abstractمقدمه : بیمارستان سازمانی است که وظایف تأمین و مراقبت‌های کامل بهداشتی (پیشگیری، درمان و بازتوانی) عموم را بر عهده دارد. ضرورت اجرای پاسخ‌گویی در بیمارستان‌ها روز به روز بیش‌تر محسوس می‌شود، به همین منظور این تحقیق به شناسایی پاسخ‌گویی در بیمارستان‌های آموزشی کشور پرداخته است. روش بررسی : مطالعه به روش توصیفی همبستگی بر روی 1034 نفر از پرسنل شاغل و بیماران 5 بیمارستان بزرگ کشور انجام شد. روش گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته بود که شامل 8 بعد (اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، عملکردی، ساختاری، مالی، اطلاع‌رسانی، قانونی) و 31 گویه بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون‌های استنباطی (Pearson Correlation و (t-test به‌وسیله‌ی نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 16 انجام شد. یافته‌ها : یافته‌ها بیش‌ترین فراوانی را در بین پاسخ‌گویان مربوط به جمعیت زنان دانسته است (564=n نفر، 55/54%).بیش‌ترین و کم‌ترین فراوانی پاسخ‌گویان به ترتیب در سنین 30-20 سال (45/42%) و کم‌تر از 20 سال (67/6) بوده است. بالاترین و پایین‌ترین امتیاز پاسخ‌گویی در بین بیمارستان‌های مورد مطالعه به‌ترتیب (66/0±4) و (63/0±06/3) بود که این اختلاف از نظر آماری معنی‌دار بود. یافته‌ها نشان داده است که تأثیر بعد سیاسی در وضعیت پاسخ‌گویی بیمارستان‌های آموزشی منتخب کشور نسبت به سایر ابعاد از میانگین بالاتری برخوردار است. هم‌چنین قوی‌ترین رابطه بین بعد اخلاقی و اطلاع‌رسانی بوده است (001/0>pvalue و 523/0=r) در نهایت وضعیت کلی پاسخ‌گویی بیمارستان‌های آموزشی کشور در حد متوسط به بالا بوده است (63/0±25/3). نتیجه‌گیری : با توجه به وضعیت پاسخ‌گویی در بیمارستان‌های آموزشی کشور که در زمینه‌ی برخی ابعاد از حد مطلوب پایین‌تر بود، برنامه‌ریزی برای تجدید ساختار موجود با دایر نمودن واحد پاسخ‌گویی در بیمارستان‌ها ضروری به نظر می‌رسد. واژه‌های کلیدی: بیمارستان‌های آموزشی؛ پاسخ‌گویی، ایرانfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectبیمارستان‌های آموزشیfa_IR
dc.subjectپاسخ‌گوییfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleپاسخ‌گویی در بیمارستان‌های آموزشی: یک مطالعه‌ی کشوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، آمار و رياضي، مرکز تحقيقات مديريت بيمارستاني، دانشگاه علوم پزشکي تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتري تخصصي، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، معاونت فن‌آوري و تحقيقات دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه، کرمانشاه و دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue7
dc.citation.spage955
dc.citation.epage963


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد