نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباس دولانيfa_IR
dc.contributor.authorکبري تارمfa_IR
dc.contributor.authorنجلا حريريfa_IR
dc.contributor.authorحافظ محمد حسن زاده افسنجانيfa_IR
dc.contributor.authorحيدر اسماعيليfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:02:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:03:05Z
dc.date.available1399-12-09T04:02:55Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:03:05Z
dc.date.issued2014-05-21en_US
dc.date.issued1393-02-31fa_IR
dc.date.submitted2013-02-16en_US
dc.date.submitted1391-11-28fa_IR
dc.identifier.citationعباس دولاني, کبري تارم, نجلا حريري, حافظ محمد حسن زاده افسنجاني, حيدر اسماعيلي. (1393). پایان نامه های فارغ التحصیلان دوره های تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مدیریت اطلاعات سلامت, 11(2), 158-168.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1175
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781546
dc.description.abstractمقدمه: تحقیق و پژوهش بستر اصلی برای درک عمیق و دقیق از حقایق، تفکر و اندیشه است. در این میان پایان­نامه­ها به نوعی کارنامه پژوهشی دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی بشمار می­آیند که عوامل چندی بر کیفیت آنها تاثیرگذارند. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی  وضعیت پایان­نامه­های دوره­های تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام گرفت. روش بررسی: این پژوهش به روش پیمایشی- تحلیلی صورت گرفت.  از میان 1729 پایان­نامه موجود در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در بازه زمانی 1365 تا 1390خورشیدی تعداد 315 پایان­نامه بر اساس جدول Morgan پایان­نامه از مقاطع و رشته­های تحصیلی گوناگون با نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب و با استفاده از چک لیستی که روایی آن  توسط پژوهشگران و صاحبنظران بدست آمد، بررسی شدند. داده­ها پس از ورود به نرم­افزار آماری SPSS19 با استفاده از آمارهای توصیفی و آزمون Chi-square مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: پایان­نامه­ها مورد بررسی از نظر عوامل ظاهری مانند وجود و یا عدم وجود چکیده، استنادات، تعداد صفحات و ... دارای نقص جدی هستند. 69.5 درصد از پایان­نامه­ها از روش­های پیمایشی و 22 درصد از روش­های تجربی و 8.5 درصد از روش مروری استفاده کرده­اند. همچنین 77 درصد از پایان­نامه­ها غیربالینی و مابقی بالینی هستند. رابطه معناداری بین انواع روش­های تحقیق مورد استفاده در پایان­نامه­ها و متغیرهای بازه­های زمانی( 1365-1374 بازه 1375- 1384 و بازه 1385- 1390 شمسی)، رشته­های تحصیلی، مقاطع تحصیلی و عامل جنس وجود دارد. نتیجه گیری: متغیرهای چندی بر روی کیفیت پایان­نامه­های دانشگاهی اثرگذار هستند. نظارت بر فرآیند انجام پایان­نامه­ها از ابتدای انتخاب موضوع تا ارائه نهایی از سوی مسئولین جهت کنترل متغیرهای تاثیرگذار لازم و ضروری است. همچنین با توجه به تفاوت­های بین روش­های تحقیق پایان­نامه­ها بر اساس رشته­ها و مقاطع تحصیلی تدوین دستورالعمل­ها و راهنماها جهت سوق موضوعات و نتایج پایان­نامه­ها به نیازهای جامعه لازم و ضروری به نظر می­­رسد. واژه­های کلیدی: پایان­نامه­ های دانشگاهی؛ روش­ های تحقیق؛ دانشگاه هاfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectپایان­نامه­ های دانشگاهیfa_IR
dc.subjectروش­ های تحقیقfa_IR
dc.subjectدانشگاه هاfa_IR
dc.titleپایان نامه های فارغ التحصیلان دوره های تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتري، علم اطلاعات و دانش شناسي. دانشگاه علوم پزشکي اروميه، اروميه، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشگاه پيام نور، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، گروه علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، علم اطلاعات و دانش شناسي، مركز تحقيقات قلب و عروق، دانشگاه علوم پزشكي تبريز، تبريز، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشگاه اروميه، اروميه، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage158
dc.citation.epage168


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد