| dc.contributor.author | مهدي محمدي | fa_IR |
| dc.contributor.author | امين باقري | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-09T04:02:09Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-27T04:02:19Z | |
| dc.date.available | 1399-12-09T04:02:09Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-27T04:02:19Z | |
| dc.date.issued | 2013-06-06 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-03-16 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-07-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مهدي محمدي, امين باقري. (1392). ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(2) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7853 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9813 | |
| dc.identifier.uri | http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/861 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781543 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: از جمله مهارتها و توانمندیهای ضروری مدیران در جامعهی دانش بنیان، مهارتهای مدیریت دانش فردی است. هدف از مطالعهی حاضر، ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است. روش بررسی: روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعهی آماری شامل کلیهی مدیران آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری و مالی و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 90-1389 بود. بر اساس نمونهگیری تصادفی ساده، 91 نفر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی انتخاب و مورد سنجش قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده، مقیاس مدیریت دانش فردی محقق ساخته است. روایی آن بر اساس روش تحلیل صوری و تحلیل گویه و پایایی آن به واسطهی Cronbach’s alpha با نمرهی کل (93/0) مورد سنجش و تأیید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها، از آمار توصیفی و Repeated measure anlysis of variance و Multivariate analysis of variance استفاده شده است. یافتهها: مدیران دارای سطح متوسطی از مهارتهای مدیریت دانش فردی بودند. تفاوت معنیداری بین ابعاد مدیریت دانش فردی وجود داشت (0001/0 > P، 63/96 = f). همچنین، بالاترین میانگین مؤلفهی مدیریت یادگیری خویشتن 19 و پایینترین میانگین مؤلفهی شبکهی همیاران دانشی 37/14 و مهارتهای کاوشگری 30/14 به دست آمد. در مقایسه میان مؤلفههای جمعیتشناختی، جنسیت (01/0 > P، 5/2 = f) و نوع سازمان (دانشکده، سازمان مرکزی) (01/0 > P، 5/2 = f) تفاوت معنیداری یافت شد ولی در سایر مؤلفهها تفاوت معنیداری وجود نداشت. نتیجهگیری: از آن جا که مهمترین وظیفهی مدیران دانشگاهی در کنار سایر وظایف، تصمیمگیری در زمینهی فرایند یاددهی- یادگیری و مسایل آموزشی و پژوهشی است و از سویی، آنها به عنوان اعضای هیأت علمی نیز فعالیت میکنند، بر این اساس، برخورداری از مهارتهای مدیریت دانش فردی و همچنین مدیریت یادگیری خویشتن ضروری است. واژههای کلیدی: مدیریت دانش؛ مدیران؛ دانشگاهها | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدیریت اطلاعات سلامت | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانش فردی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استاديار، مديريت و برنامهريزي آموزشي، دانشکدهي علوم تربيتي، دانشگاه شيراز، شيراز، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوي دکتري، مديريت آموزشي، دانشکدهي علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه شهيد بهشتي، تهران، ايران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 2 | |