نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدي محمديfa_IR
dc.contributor.authorامين باقريfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:02:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:02:19Z
dc.date.available1399-12-09T04:02:09Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:02:19Z
dc.date.issued2013-06-06en_US
dc.date.issued1392-03-16fa_IR
dc.date.submitted2012-10-17en_US
dc.date.submitted1391-07-26fa_IR
dc.identifier.citationمهدي محمدي, امين باقري. (1392). ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(2)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/861
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781543
dc.description.abstractمقدمه: از جمله مهارت‌ها و توانمندی‌های ضروری مدیران در جامعه‌ی دانش بنیان، مهارت‌های مدیریت دانش فردی است. هدف از مطالعه‌ی حاضر، ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است. روش بررسی: روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه‌ی آماری شامل کلیه‌ی مدیران آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری و مالی و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 90-1389 بود. بر اساس نمونه‌گیری تصادفی ساده، 91 نفر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی انتخاب و مورد سنجش قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده، مقیاس مدیریت دانش فردی محقق ساخته است. روایی آن بر اساس روش تحلیل صوری و تحلیل گویه و پایایی آن به واسطه‌ی Cronbach’s alpha با نمره‌ی کل (93/0) مورد سنجش و تأیید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و Repeated measure anlysis of variance و Multivariate analysis of variance استفاده شده است. یافته‌ها: مدیران دارای سطح متوسطی از مهارت‌های مدیریت دانش فردی بودند. تفاوت معنی‌داری بین ابعاد مدیریت دانش فردی وجود داشت (0001/0 > P، 63/96 = f). همچنین، بالاترین میانگین مؤلفه‌ی مدیریت یادگیری خویشتن 19 و پایین‌ترین میانگین مؤلفه‌ی شبکه‌ی همیاران دانشی 37/14 و مهارت‌های کاوشگری 30/14 به دست آمد. در مقایسه میان مؤلفه‌های جمعیت‌شناختی، جنسیت (01/0 > P، 5/2 = f) و نوع سازمان (دانشکده، سازمان مرکزی) (01/0 > P، 5/2 = f) تفاوت معنی‌داری یافت شد ولی در سایر مؤلفه‌ها تفاوت معنی‌داری وجود نداشت. نتیجه‌گیری: از آن جا که مهم‌ترین وظیفه‌ی مدیران دانشگاهی در کنار سایر وظایف، تصمیم‌گیری در زمینه‌ی فرایند یاددهی- یادگیری و مسایل آموزشی و پژوهشی است و از سویی، آن‌ها به عنوان اعضای هیأت علمی نیز فعالیت می‌کنند، بر این اساس، برخورداری از مهارت‌های مدیریت دانش فردی و همچنین مدیریت یادگیری خویشتن ضروری است. واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش؛ مدیران؛ دانشگاه‌هاfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectمدیریت دانش فردیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشگاهیfa_IR
dc.subjectعلوم پزشکیfa_IR
dc.titleارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت و برنامه‌ريزي آموزشي، دانشکده‌ي علوم تربيتي، دانشگاه شيراز، شيراز، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتري، مديريت آموزشي، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه شهيد بهشتي، تهران، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد