نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدرضا اباذريfa_IR
dc.contributor.authorفهيمه باب‌الحوائجيfa_IR
dc.contributor.authorفاطمه نوشين‌فردfa_IR
dc.contributor.authorزهرا اباذريfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T03:59:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T03:59:46Z
dc.date.available1399-12-09T03:59:36Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T03:59:46Z
dc.date.issued2014-07-22en_US
dc.date.issued1393-04-31fa_IR
dc.date.submitted2013-01-11en_US
dc.date.submitted1391-10-22fa_IR
dc.identifier.citationمحمدرضا اباذري, فهيمه باب‌الحوائجي, فاطمه نوشين‌فرد, زهرا اباذري. (1393). ویژگی‌های انگیزشی (روان‌شناختی) کارآفرینی کتابداران کتابخانه‌های پزشکی با تأکید بر مکتب انسانی مطالعه موردی: واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. مدیریت اطلاعات سلامت, 11(3), 326-333.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1112
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781533
dc.description.abstractمقدمه : با مطالعه و شناخت ویژگی‌های روان‌شناختی کارآفرینی کتابداران می‌توان به ارائه نوآوری‌هایی مطابق با نیازهای اطلاعاتی مراجعان و خدمات بهتر به آنان در سایه فعالیت‌های کارآفرینانه دست یافت. هدف پژوهش سنجش ویژگی‌های انگیزشی(روان‌شناختی)کارآفرینی کتابداران کتابخانه واحدهای پزشکی براساس ویژگی‌های روان‌شناختی مکتب انسانی و رابطه و تأثیر متغیرهای جمعیت‌شناختی بر این ویژگی‌ها است. روش بررسی : نوع مطالعه، پیمایشی- تحلیلی است.کل جامعه آماری 98 نفراز کتابداران واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال1391بودند که به صورت سرشماری مورد پژوهش قرارگرفتند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه حضوری با صاحب نظران جهت گزینش ویژگی‌های انگیزشی(روان‌شناختی)کارآفرینی، و پرسشنامه خود سنجی محقق ساخته جهت سنجش این ویژگی‌ها درکتابداران بود. یافته‌ها در2 سطح آمارتوصیفی (فراوانی و ترسیم جداول) و استنباطی (شاخص((KMO Kaiser-Mayer-Olkim ، آزمون کرویت بارتلت (Bartlett`s test of Sphericity)، تحلیل واریانس یکسویه و ضرایب همبستگی تعیین وگردآوری و با نرم‌افزار  SPSS 12مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته‌ها : ویژگی‌های انگیزشی(روان‌شناختی)کارآفرینی کتابداران با میانگین 623/3 به طور معناداری از حد متوسط بیشتر بود و رابطه معناداری بین سطح تحصیلات و مدرک تحصیلی کتابداری با ویژگی‌های انگیزشی(روان‌شناختی) آنان وجود داشت. بین برخی از این ویژگی‌ها با متغیرهای مدرک تحصیلی و سطح تحصیلات دارای ضریب مثبت و مستقیم بود که با افزایش امتیاز این متغیرها، ویژگی‌های انگیزشی(روان‌شناختی) کارآفرینی آنان افزایش می‌یافت.  نتیجه‌گیری : کتابداران باید با ویژگی‌های کارآفرینی بتوانند به شناسایی بسترهایی برای فعالیت‌های کارآفرینانه درکتابخانه‌ها بپردازند زیرا کتابخانه‌ها با توجه به ماهیت علمی‌شان، مکان‌های ایده‌آلی برای به کارگیری خلاقیت و نوآوری در مسائل اقتصادی بوده و هنوز کالای بسیار با ارزش و قابل فروشی به نام اطلاعات دارند. اطلاعات پول رایج در اقتصاد جدید است و استفاده و بهره‌گیری از آن مرهون جذب و به کارگیری کتابدارانی با ویژگی‌های روان‌شناختی کارآفرینی خواهد بود. واژه‌های کلیدی : کارآفرینی؛ کتابخانه‌های پزشکی؛ کتابدارانfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectکلیدی: کارآفرینیfa_IR
dc.subjectکتابخانه‌های پزشکیfa_IR
dc.subjectکتابدارانfa_IR
dc.titleویژگی‌های انگیزشی (روان‌شناختی) کارآفرینی کتابداران کتابخانه‌های پزشکی با تأکید بر مکتب انسانی مطالعه موردی: واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، علم اطلاعات و دانش‌شناسي، گروه علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم ، قم ، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، علم اطلاعات و دانش‌شناسي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، علم اطلاعات و دانش‌شناسي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشيار، علم اطلاعات و دانش‌شناسي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال، تهران، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage326
dc.citation.epage333


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد