نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهناز خيريfa_IR
dc.contributor.authorحسين سماواتيانfa_IR
dc.contributor.authorحميدطاهر نشاط دوستfa_IR
dc.contributor.authorعلي صفدريانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T03:50:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T03:50:22Z
dc.date.available1399-12-09T03:50:11Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T03:50:22Z
dc.date.issued2013-12-29en_US
dc.date.issued1392-10-08fa_IR
dc.date.submitted2013-06-29en_US
dc.date.submitted1392-04-08fa_IR
dc.identifier.citationبهناز خيري, حسين سماواتيان, حميدطاهر نشاط دوست, علي صفدريان. (1392). رابطه چندگانه‌‌ی هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانی. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(6), 848-861.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1412
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781496
dc.description.abstractمقدمه: یک سازمان زمانی با موفقیت از عهده‌ی مأموریت و رسالت خود برمی‌آید که توانسته باشد رضایت مراجعانش را تأمین کند. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی روابط هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانی انجام شده است. روش بررسی: این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی می‌باشد. دو جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل الف: کلیه‌ی کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تعداد 872 نفر و ب: مراجعان به بخش‌های مختلف دانشگاه مذکور كه در نقش ارباب رجوع به كاركنان مراجعه می‌نمودند. بازه‌ی زمانی تحقیق در نیمه‌ی دوم سال 1391 بوده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات شامل پرسش‌نامه‌ی پنج عاملی شخصیت NEO، پرسش‌نامه‌ی Servqual، پرسش‌نامه‌ی عدالت سازمانی، پرسش‌نامه‌ی هوش هیجانی و پرسش‌نامه‌ی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی بود که تمامی آن‌ها پایایی و روایی لازم را دارا بوده‌اند. برای تحلیل داده‌ها، از شاخص‌های توصیفی نظیر پراکندگی و میانگین و نیز از روش‌های آمار استنباطی همچون همبستگی Pearson،  تحلیل رگرسیون و تحلیل واریانس با استفاده از نسخه‌ی 19 نرم‌افزار SPSS استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که همبستگی بین رضایت ارباب رجوع از یک سو و ویژگی‌های شخصیتی، هوش هیجانی و ادراک عدالت سازمانی از سویی دیگر (870/0R= و 757/R 2 =) دارای رابطه‌ی معنی‌داری است. همچنین بین کلیه‌ی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه در سطح (05/0Pvalue<) با رضایت مراجعان با نقش تعدیلی عدالت سازمانی رابطه‌ی معنی‌داری مشاهده نشد. نتیجه‌گیری: با توجه به تأثیرگذاری ادراک عدالت سازمانی بر ارتباط هوش هیجانی و شخصیت کارکنان با رضایت مراجعان، به‌منظور ارتقای رضایت مراجعان تمرکز بر مسایل فردی حایز اهمیت است. در این بین، به‌واسطه‌ی آموزش‌پذیری و امکان ارتقای هوش هیجانی، این متغیر جایگاهی ویژه دارد. واژه‌های کلیدی: هوش هیجانی؛ رضایت؛ ارباب رجوع؛ کارکنان؛ عدالت سازمانیfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectارباب رجوعfa_IR
dc.subjectکارکنانfa_IR
dc.subjectعدالت سازمانیfa_IR
dc.titleرابطه چندگانه‌‌ی هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوي کارشناسي ارشد، روان‌شناسي صنعتي و سازماني، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، روان‌شناسي صنعتي و سازماني، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، روان‌شناسي، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روان‌شناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوي دكتري، مديريت دولتي گرايش منابع انساني، دانشگاه آزاد اسلامي كرمان، كرمان و مرکز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue6
dc.citation.spage848
dc.citation.epage861


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد